Sølje til festdrakt

Jessjess

Elsker forumet
Hei!
Er det noen som vet hvilke sølje man bruker til festdrakt? :-) Har kjøpt festdrakt på sparkjøp :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

De har ihvertfall hatt søljer der også. Kjøpte til datteren min derfra for 4-5 år siden:)

De selger desverre ikke søljer lenger :-/

man kan vel bruke en hvilken som helst sølje til festdrakt? Smykkekjedene har ofte enkle barnesøljer

Ja okei :-) har ingen peiling på dette, så får ta å spørre i en gullsmed :-) takk! :-)

Gullsmeder (iallefall de jeg har jobbet på) har masse forskjellige barnesøljer. Spesielt nå. Koster fra 300 og opp.

Gullsmeder (iallefall de jeg har jobbet på) har masse forskjellige barnesøljer. Spesielt nå. Koster fra 300 og opp.
Har de til voksene også? Festdrakten er min, var vag i innlegget :-/

Har de til voksene også? Festdrakten er min, var vag i innlegget :-/

Ååååå.... Skjønner:)
F.eks den enkle sølja i halsen til Nordlandsbunaden mener jeg går fint an å bruke, spesielt den ensfarga. Også litt store barnesøljer hvis du ikke trenger så mye. Søljene som er til Graffer brukes også til flere drakter, så det går fint an. Kommer litt an på hvor mye penger du skal bruke.

Festdrakter er jo egentlig bare "bunads-"/folkedraktinspirerte kjoler, og har ingen regler, så til en slik kan du pynte deg med den sølja du vil! Gå på en gullsmed og plukk en du liker som du har råd til;-)

Festdrakter er jo egentlig bare "bunads-"/folkedraktinspirerte kjoler, og har ingen regler, så til en slik kan du pynte deg med den sølja du vil! Gå på en gullsmed og plukk en du liker som du har råd til;-)
Sant det☺Graffer og Lundeby er jo drakt, derfor jeg foreslo det. Jeg hadde ikke villet brukt en som typisk kun er til en bunad. Ville ha gått for så nøytralt som mulig, men det er meg☺

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Tusen takk jenter! Gikk inn på gullsmed og fant en nydelig sølje :-) Det var til og med tilbud den dagen ;-) hehe

Back
Topp