Søkt foreldrepenger?

Zelda

Blir kjent med forumet
Tenkte jeg skulle begynne å forberede meg da jeg av praktiske årsaker er nødt til å ta to uker tidligere permisjon (totalt 5 uker før termin), og skrev ut papirene. Skulle sende dem neste uke, slik at de da var innenfor behandlingstiden på 6 uker, slik det står oppført som hovedregel på nettsidene til NAV. Jeg måtte imidlertid kontakte NAV da jeg hadde noen spørsmål, og fikk til slutt spørsmålet om hvilket NAV-kontor jeg tilhørte. Jeg svarte Troms, og etter et par tastetrykk fikk jeg beskjeden "ja, men da er du allerede over en måned for sen med innlevering av papirene"! Da viser det seg at det er 12 (!) ukers behandlingstid i Troms! Er det noen av dere som har erfaring med dette? Tar det virkelig tolv uker? Burde jeg stresse med det? Føles som at jeg nylig fikk terminbekreftelsen...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ringte nav for en stund siden og fikk vite at det var 9 uker behandlingstid her jeg bor. Det er alltid mye styr med nav så tenkte å være forberedt! Og kunne ikke tro at det bare var 6 uker. Men jeg må visst ha med papirer fra arbeidsgiver, som jeg ikke har fått ennå. De på nav sa at jeg burde sende inn alt samlet, så blir litt over tiden allikevel. Siden det er 9 uker til nå. Men vi må jo få penger forde! Vi har jo fortsatt like rett på de! Så får bare sende papirene så fort som mulig:) du kan jo ringe nav å høre hva de sier, det burde jo gå forde!

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Åj nå blir jeg stressa. Da skal jeg fylle ut papiret i morra. Og så skal jeg til samtale med sjefen på tirsdag så da sender han det han skal. Så da håper jeg det ikke er så lang tid her.

Jeg har foresten vært sent ute med å sende inn papirer til nav før for å få penger. Og da tok det også lang tid før jeg fikk noen penger. Så da måtte jeg ringe å mase. Men det er jo forskjell fra nav til nav etter hvor mye de har å gjøre. Håper det går i orden for dere(og meg hvis det plutselig er 12 uker her og)

Skal til legen på mandag og tenker å spørre om en bekreftelse på graviditeten da. Papirene før jeg klar i forkant, altså i helga :) Søsteren min søkte for 2 uker siden og har allerede fått svar. Vi tilhører samme Nav kontor, så jeg satser på å komme innenfor fristen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Tenkte jeg skulle begynne å forberede meg da jeg av praktiske årsaker er nødt til å ta to uker tidligere permisjon (totalt 5 uker før termin), og skrev ut papirene. Skulle sende dem neste uke, slik at de da var innenfor behandlingstiden på 6 uker, slik det står oppført som hovedregel på nettsidene til NAV. Jeg måtte imidlertid kontakte NAV da jeg hadde noen spørsmål, og fikk til slutt spørsmålet om hvilket NAV-kontor jeg tilhørte. Jeg svarte Troms, og etter et par tastetrykk fikk jeg beskjeden "ja, men da er du allerede over en måned for sen med innlevering av papirene"! Da viser det seg at det er 12 (!) ukers behandlingstid i Troms! Er det noen av dere som har erfaring med dette? Tar det virkelig tolv uker? Burde jeg stresse med det? Føles som at jeg nylig fikk terminbekreftelsen...

Sent from my iPhone using BV Forum
Sist fikk jeg beskjed om at det kunne la laaaang tid å få svar. Men det gikk fort likevel. Det er ikke samme folk som sitter på mottak av telefoner som på vedtak. Men de sier det ofte sånn for at folk heller skal bli positivt overrasket her i allefall. En får krysse fingrene!!:)

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

Back
Topp