Søkt fødeplass?

villter

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
Har dere søkt om fødeplass? jeg kan ikke huske jeg gjorde det sist, kanskje pga jeg bodde i en liten bygd og det kun var en plass å føde på?
Hvordan gjør man det`?

Vi gjør ikke det her.. Hvorfor må man det? Drar man ikke bare til det nærmeste?

Jente født 02.06.10
App taster :)

Legen søkte automatisk samtidig som han bestilte oul

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

På riksen må man søke tidlig dersom man skal få plass. Tror også Ullevål blir fort fullt opp. Hørt om flere Oslo-jenter som må ut til Bærum eller ahus for å føde fordi de var trege med å søke om plass.

Heldigvis slipper jeg å søke - her er det bare et alternativ. Første gang jeg fødte der var jeg helt aleine på avdelingen:-) Misunner ingen å føde på en plass som koker av stress! Håper dette ordner seg fint for alle sammen:-)

Heldigvis slipper jeg å søke - her er det bare et alternativ. Første gang jeg fødte der var jeg helt aleine på avdelingen:) Misunner ingen å føde på en plass som koker av stress! Håper dette ordner seg fint for alle sammen:)
Jeg har ikke opplevd at det koker av stress selv om jeg fødte på riksen altså. Det var en helt super opplevelse, og alle var veldige søte og hadde god tid :-)

Jeg googlet fødeplass og Oslo og kom inn på Riksen sine sider og et skjema... Sikkert noe sånt...

1. Mann skal bli storebror

Sist gang ble jeg sendt 10 mil selvom jeg hadde plass på Ahus som var 1km unna:/ Så noen ganger er herberget fullt selvom man har fått plass;)

Her gjør jordmor/lege det. Er bare en fødeplass her da. Men jeg må muligens kanskje til tromsø pga for høy BMI for sykehuset her, men vi får se hva de finner ut.

Jeg har ikke opplevd at det koker av stress selv om jeg fødte på riksen altså. Det var en helt super opplevelse, og alle var veldige søte og hadde god tid :)
Så bra! Har bare hørt veldig mange historier om fulle fødeavdelinger på østlandet, og har tenkt at jeg er heldig som bor i vest akkurat nå:-) Men for all del - jeg veit at det til tider er fullt her også, sånt er jo gjerne vanskelig å styre og planlegge for disse stakkars jordmødrene:-)

På riksen må man søke tidlig dersom man skal få plass. Tror også Ullevål blir fort fullt opp. Hørt om flere Oslo-jenter som må ut til Bærum eller ahus for å føde fordi de var trege med å søke om plass.
Noen må faktisk til Fredrikstad hvis de egentlig tilhører Ahus. Helt sykt.

Så bra! Har bare hørt veldig mange historier om fulle fødeavdelinger på østlandet, og har tenkt at jeg er heldig som bor i vest akkurat nå:) Men for all del - jeg veit at det til tider er fullt her også, sånt er jo gjerne vanskelig å styre og planlegge for disse stakkars jordmødrene:)
Ja, det er historier om alt. Og fordeler og ulemper med både store og små sykehus. Tror og håper at de aller fleste får en god opplevelse ved fødsel her i Norge :-)

Noen må faktisk til Fredrikstad hvis de egentlig tilhører Ahus. Helt sykt.
Ja, det er ikke bra! Uff, hadde blitt forferdelig lei meg hvis jeg ikke hadde fått plass der jeg ønsket. Heldigvis har jeg vært tidlig ute med søknad begge gangene :-)

Håper jeg får plass på st olavs da. Tar 15 min å gå, så er jo rett bort i veien. Pluss at vi ikke har bil så vet ikke hvordan vi skulle kommet oss en annen plass..

Hos oss er det legen som gjør det, har fått plass på Ahus tidligere når jeg har søkt der :)

Fastlegen søkte på den første kontrollen hos han (ca. uke 10+4 mener jeg det var). Da fikk jeg velge selv og valgte Rikshospitalet. Et par dager etter fikk jeg brosjyrer og informasjon fra Rikshospitalet :) så fort var fødeplass i boks!

Back
Topp