Søkt bhg-plass ;)

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Jepp! Da var søknaden til bhg-plass i boks! Søkte rett etter fødsel sist også, og fikk plass til storebror født i desember :) Krysser fingrene for at søskenprioritet og/eller de nye reglene om 1. november slår til :)

Rar følelse å allerede ha søkt om bhg plass!
Her oppe e søknadsfristen 1.mars uansett ;)
Har ingenting å sei om vi søke før det!

Sent from my iPhone using BV Forum

Kan man søke uten personnr?

Rar følelse å allerede ha søkt om bhg plass!
Her oppe e søknadsfristen 1.mars uansett ;)
Har ingenting å sei om vi søke før det!

Her har det visstnok noe å si når du sendte inn søknaden når man ikke har født innen fristen. Jeg var iallefall den eneste i min barselsgruppe som fikk plass, og jeg var den eneste som søkte rett etter fødsel. Har hørt flere foreldre som har sagt dette.

Det er nytt nå at man får personnummer rett etter fødsel. Storebror fikk ikke dette før noen uker etterpå i posten.

Har ikke fått noe enda her,og hun er 12 dager idag.

Har ikke fått noe personnummer..bkom det i posten?

Sendt fra mobilen.

Det registreres med en gang på sykehuset, man kan ringe å få det :) Helsestasjonen skal også få det med en gang. Jeg så det første gang når altinn.no ville at jeg skulle registrere navnet hans i folkeregisteret. Det står der :)

Så man får personnummeret med en gang nå? Rart de ikke opplyste om det på barsel...
Da skal jeg inn og ta en titt, og slenge inne bhg-søknad, jeg også. Regner med det skal gå fint å få plass pga. søsken- og stedsprioritet, samt at det er generelt god dekning her i kommunen, men er greit å få inn søknaden så tidlig så mulig uansett :)

Men antar at personnummeret bli tilsendt i posten i tillegg?

Så man får personnummeret med en gang nå? Rart de ikke opplyste om det på barsel...
Da skal jeg inn og ta en titt, og slenge inne bhg-søknad, jeg også. Regner med det skal gå fint å få plass pga. søsken- og stedsprioritet, samt at det er generelt god dekning her i kommunen, men er greit å få inn søknaden så tidlig så mulig uansett :)

Men antar at personnummeret bli tilsendt i posten i tillegg?
Sniker fra Juni***
Man får midlertidig personnr på sykehuset, står på båndene barnet får på arm og bein, også får dy nytt personnr når du registrerer navnet og får fødselattest:) her hvor jg bor kunne man ikke søke barnernehage plass med midlertidig personnr så her måtte jg vente.

Sniker fra Juni***
Man får midlertidig personnr på sykehuset, står på båndene barnet får på arm og bein, også får dy nytt personnr når du registrerer navnet og får fødselattest:) her hvor jg bor kunne man ikke søke barnernehage plass med midlertidig personnr så her måtte jg vente.

Da er det nok litt ulik praksis for på båndene lillebror hadde stod bare mitt personnummer.
Ingen hast enda uansett, bare venter til vi får det i posten ;)

Back
Topp