Søknadsskjema NAV

cayia

Glad i forumet
Er inne på NAVs hjemmesider men det er jo en forbaskade jungel av skjemaer..
Hva skal jeg fylle ut og sende inn med tanke på svangerskapspermisjon?

Gå inn her og velg det tredje punktet. Søknad om foreldrepenger, følg det de sier der

Takker.
kan ikke huske at jeg sist fikk en bekreftelse etter uke 26 på termindato av lege...
Men står at man må det.. så da holder det ikke med å legge ved det skjemaet man bruker hos lege da?

Nei, må ha bekreftelse på termin fra jordmor eller lege:) Med stempel og underskrift;)

Jeg som er så glad i papirer og dokumentasjoner.. Så man måtte sende inn en bekreftelse på lønn også? Jaja, jeg finner vel ut av det.. glad jeg ikke driver med dette her så ofte.. kjenner jeg gir litt opp før jeg har begynt..

Uff ja er noe herk med alle disse papirene og sånt:S Også ikke noe hjelp å få. Prøvde å ringe NAV når jeg drev på, men fikk bare beskjed om å gå på hjemmesiden dems!:S
Altså jeg sendte med selvangivelsen og arbeidskontrakt. Men man trenger vist ikke det:)
Det skal arbeidsgiver gjøre:)

Så er bare utfylt skjema og bekreftelse fra JM/lege etter som jeg har skjønt (etter jeg sendte mine papirer);P Hihi

Jeg tok bare kopi av ultralydpapiret..:)
Men fikk d i retur likevell fordi jeg hadde ikke tatt med opplysninger om lønn og underskrift fra arbeidsgiver.. Så ting tar sin tid...

Jeg hadde det veldig enkelt... fylte ut skjemaet punkt for punkt...
La ved terminbekreftelse fra lege etter uke 26 og skrev i siste rubrikk at arbeidsgiver sender inntektsopplysninger, som de skal!:)

To uker etter at jeg postet søknaden var den innvilget:)

Ja, jeg syntes ikke det var noe styr i det hele tatt, tok faktisk ikke mer enn 1 uke før jeg fikk svar :D I tillegg hadde de vært snille og beregnet ut i fra de 3 siste ferdig liknede årene, i stedet for de 10 siste mnd (som jeg kun har hatt dagpenger desverre), så endte opp med litt over 100 000 mer i permisjonstiden, enn hva jeg kunne fått :D Jeg har også alltid fått god veiledning når jeg har ringt NAV på den linjen som sitter spesielt med fødsel/adopsjon o.l.

Back
Topp