Søknaden

*RSB*

Hey
Assistert-jentene
Febbisbebbis'18
Nå er jeg så lei av å vente, vi fikk avslag på prøverør sist pga vekten min. Da var jeg 20 kg for mye.
I mai når vi var hos gynekolog så ville jeg sende søknad igjen siden jeg hadde gått ned 14 kg da, men hun ville vente til jeg hadde gått ned mer.. nå har jeg gått ned 17 kg.. Det mangler 3-4 kg til bmigrensen på 32 på St.Olavs. Kan vi virkelig ikke søke nå også kan det være opp til St. Olavs om vi blir godkjent? Og jeg har regnet på det at når ventetiden er for tiden 4 uker der og de har sommerstengt fra uke 28 til 32 så er det en del uker til vi evt starter og jeg skal da klare å gå ned de siste kiloene. Vet dere ikke kan svare meg sikkert altså, må bare få ut litt.. Skal til fastlegen onsdag og høre om hun evt kan sende og hvis ikke så ringer jeg sykehuset, nå vil jeg ikke vente lenger!

Wow!!! 17 kg er jo helt sinnsykt bra! Kjempestolt av deg, og har stor tro på at du klarer de siste også:) Jeg synes du skal ta opp dette med legen eller hvem som sender søknaden, og si at du kan bruke ventetiden etter aøknad er sendt på å gå ned de siste kiloene hvis det absolutt er så viktig. Stå på krava!!! :)

Wow!!! 17 kg er jo helt sinnsykt bra! Kjempestolt av deg, og har stor tro på at du klarer de siste også:) Jeg synes du skal ta opp dette med legen eller hvem som sender søknaden, og si at du kan bruke ventetiden etter aøknad er sendt på å gå ned de siste kiloene hvis det absolutt er så viktig. Stå på krava!!! :)
Tusen takk :D Ja, jeg skal gjøre det nå!!

Så flink du har vært :-)
Sjansene for å lykkes økes mye med en vekt som ikke er altfor høy.

Synes gynekologen din var vanskelig altså... Det er vel ikke opp til hver gynekolog eller lege å vurdere dette? Synes noen gjør seg så vanskelige. Hos meg sendte gyn søknad helt uten utredning f eks, mens andre skal teste både det ene og andre før de sender den søknaden.
Kan du ikke be fastlegen sende søknad?

Få fastlegen til å sende søknaden. Det er jo opp til St. Olavs hva de vil gjøre i forhold til sine grenser. Om du ikke er i mål når du kommer på forsamtalen så setter de deg sikkert bare på vent, så du kan ringe når du er i mål. Det vil jeg hvert fall tippe, men jeg vet ikke altså. Ville jeg prøvd hvert fall.

Synes du har vært utrolig flink! :)

Så flink du har vært! Ville bedt om st søknaden sendes også tar du de siste få kiloene i ventetiden? Du har virkelig klart å gå ned mye! Jeg er ikke like flink!

Enig med lykkeliten! Det tar tid å komme inn til samtale, og der vil de avgjøre hvor du ligger an å hva du må gjøre. Av erfaring vet jeg at de er strenge med grensa, de var i alle fall det til meg, men du har gått ned masse, og det ser de også veldig positivt på. Med den driven det høres ut som du er inne i nå så rekker du sikkert å gå ned resten før oppstart uansett om den sendes nå eller ikke :)

Tusen takk alle sammen :) Skal høre om fastlegen vil sende søknad, det ligger et skjema på hjemmesiden til fertilitetsavdeligen beregnet på akkurat det så hun kan ikke si noe på at hun ikke kan ihvertfall. Jeg vet de er strenge og jeg forstår hvorfor, men som dere sier også så er jeg mest sannsynlig innafor grensen uansett til evt oppstart så det burde være minste problemet :)

Herlighet, så utrolig flink du har vært!! Klapp på skulderen til deg selv. Du kan jo også få legen din til å legge ved et skriv der det står hvor mye du har gått ned og at du fortsatt jobber med å komme ned til målet, det viser jo hvor stor ståpåvilje du har. Lykke til ! :-)

Legen din skal kunne sende søknaden allerede nå, men de aller fleste får nei på forsamtalen og beskjed om å komme tilbake igjen etter 6 måneder. Da må det til ny runde med blodprøver og sædprøve.
Jeg hadde klart å gått mye og hadde en BMI på 32,5 når vi var på første forsamtale. Veide da 2,5 kg for mye, men det var blankt avslag og fikk beskjed om bruke 6 måneder på å komme meg under 32 i BMI og helst så mye under som mulig, så de er kjempestrenge. Noe jeg skjønner, selv om jeg egentlig ikke vil skjønne det.
Så jeg skjønner legen din litt, siden det ofte må til en ny runde med alt igjen om man ikke er under 32 i BMI på forsamtalen, men igjen så tar det jo litt tid før man får komme på forsamtale og sånn, spesielt nå med tanke på sommerferie osv.

Legen din skal kunne sende søknaden allerede nå, men de aller fleste får nei på forsamtalen og beskjed om å komme tilbake igjen etter 6 måneder. Da må det til ny runde med blodprøver og sædprøve.
Jeg hadde klart å gått mye og hadde en BMI på 32,5 når vi var på første forsamtale. Veide da 2,5 kg for mye, men det var blankt avslag og fikk beskjed om bruke 6 måneder på å komme meg under 32 i BMI og helst så mye under som mulig, så de er kjempestrenge. Noe jeg skjønner, selv om jeg egentlig ikke vil skjønne det.
Så jeg skjønner legen din litt, siden det ofte må til en ny runde med alt igjen om man ikke er under 32 i BMI på forsamtalen, men igjen så tar det jo litt tid før man får komme på forsamtale og sånn, spesielt nå med tanke på sommerferie osv.
Var det på St.Olavs? :/

Fikk sendt henvisning i dag! :D Legen sa at jeg måtte ikke bli lei meg hvis vi fikk avslag, for det var mulig. Jeg forstår at de kan gjøre det, men alt jeg ville var bare å prøve og høre hva de sier på St. Olavs. Går det ikke, nei da må vi bare søke på nytt. Men jeg er veldig glad nå, uansett :)

Fikk sendt henvisning i dag! :D Legen sa at jeg måtte ikke bli lei meg hvis vi fikk avslag, for det var mulig. Jeg forstår at de kan gjøre det, men alt jeg ville var bare å prøve og høre hva de sier på St. Olavs. Går det ikke, nei da må vi bare søke på nytt. Men jeg er veldig glad nå, uansett :)

Normalt vil de ta deg inn å sjekke opp alt og sånn, så får du avslag, men man må ikke søke på nytt. Man må bare vente i 6 måneder mellom hver forsamtale eller hva jeg skal kalle det, til man har kommet ned til riktig vekt. Så må man levere nye prøver, for prøvene er for gamle etter 6 måneder.
Men krysser fingrene for at du klarer å gå ned det du mangler over sommeren, så dere får starte opp etter forsamtalen :D

Normalt vil de ta deg inn å sjekke opp alt og sånn, så får du avslag, men man må ikke søke på nytt. Man må bare vente i 6 måneder mellom hver forsamtale eller hva jeg skal kalle det, til man har kommet ned til riktig vekt. Så må man levere nye prøver, for prøvene er for gamle etter 6 måneder.
Men krysser fingrene for at du klarer å gå ned det du mangler over sommeren, så dere får starte opp etter forsamtalen :D
Ok, takk for svar :) Da vet jeg litt mer hva jeg har i vente :)

Back
Topp