Søknad til nav

Milania

Blir kjent med forumet
Når er det dere sender eller har sendt søknad om fødselspenger til nav???

Jeg finner det sikkert inne på nav sine sider, men tenkte å høre her først om noen pålogget vet det??

du må ha erklæring fra lege eller jordmor som er skrevet ut etter at du rundet 26 uker. Jeg skal til jordmor i uke 31-32, skal søke etter det.

Er fra uke 26. Jeg har bare tatt kopi av helsekortet og lagt det med søknaden

~~11.01.2013~~ skrev:
Er fra uke 26. Jeg har bare tatt kopi av reisekortet og lagt det med søknaden

Reisekort?

Æ har printa ut søknaden, men itj levert enda... har bekreftelse ifra jordmor, så kainn vel send inn snart...Må lever t jobben å :)

Real skrev:

~~11.01.2013~~ skrev:

Reisekort?

Hehe. Ordbok vettu. Bruker tlf. Mente så klart helsekortet.

Real skrev:

~~11.01.2013~~ skrev:

Reisekort?

Må ha atest datert etter uke 26 ja. Jeg leverte med kopi av UL skrive jeg fikk i uke 27. Søkte i uke 28. Tok vell bare 2 uker så fikk sjefen brev fra NAV som måtte fylles ut.

~~11.01.2013~~ skrev:

Real skrev:

~~11.01.2013~~ skrev:

Reisekort?

AAh:) eeelsker ordlistefeil-ler meg skakk av nettsiden " damnyouautocorrect.com".

Kan man berre fylle det ut elektronisk? 

Elissa85 skrev:

Jeg fikk beskjed om å skrive ut papirene ihvertfall..

Jeg sendte inn søknad i uke 29. Leverte i papirformat, tror ikke det går ann å levere elektronisk. 

er det forseint å søke i uke 35 ?... !!!:S eller i uke 32 for den sakskyld..
skal ikke til legen før i uke 32, og til jordmor i uke 35, så har ikke fått bekreftelsen.. 

kailin skrev:
er det forseint å søke i uke 35 ?... !!!:S eller i uke 32 for den sakskyld..
skal ikke til legen før i uke 32, og til jordmor i uke 35, så har ikke fått bekreftelsen.. 

Uke 32 går nok greit.. Men jeg ville nok heller bare tatt en telefon til legen å fått en attest litt føre det :)

Elissa85 skrev:

Det må sendes i papirform. Har du ikke skriver kan du få skrivd det ut på NAV:)

Føler meg helt dum her,for jeg skjønner rett og slett ikke hvordan jeg skal fylle ut alt på skjemaet. Jeg føler meg helt blank,og får jo ikke hjelp heller til å kunne finne ut av det. Også blir jeg så usikker på hvordan vi skal gjøre det med tanke på hvor lenge vi skal være hjemme osv og at samboer tenker på gradert uttak. Hvordan funker alt dette?? HJÆLP!!!!!

Kanskje vi kan ha en NAV skjema tråd,sånn at det er lettere for sånne som meg å forstå de skjemaene?!

Enitsirhc skrev:
Føler meg helt dum her,for jeg skjønner rett og slett ikke hvordan jeg skal fylle ut alt på skjemaet. Jeg føler meg helt blank,og får jo ikke hjelp heller til å kunne finne ut av det. Også blir jeg så usikker på hvordan vi skal gjøre det med tanke på hvor lenge vi skal være hjemme osv og at samboer tenker på gradert uttak. Hvordan funker alt dette?? HJÆLP!!!!!

Kanskje vi kan ha en NAV skjema tråd,sånn at det er lettere for sånne som meg å forstå de skjemaene?!

Slik jeg forsto det så kan man endre dette underveis. Vi vet heller ikke når sambo skal ta ut perm i og med at han jobber ute på norsjøn og har tenkt å ta perm i friperioden. Så lenge man søker føre permisjons tiden til mor er over så går det helt fint. Om far skal starte rett på perm etter mor er det nok lurt å søke litt tidligere.

Men jeg må si jeg ble utrolig forvirret når sjefen ringte å spørte hvor lenge jeg skulle ha perm. Har jo ikke peilig. Og fikk jo beskjed om at jeg ikke trengte å skrive noe. Så sa bare at jeg skulle være hjemme 1år. Så får vi bare endre det underveis evt..

Back
Topp