Søknad sendt Riksen. Hva nå?

kokosnøtta

Glad i forumet
Ja, overskriften sier det meste. Vi har sendt søknad om ivf (?) til Riksen (eller ken purvis har gjort det for oss;) ). Hva gjør vi nå? Hvor lang tid tar det før vi hører noe? Vet det er lang ventetid altså, men mottar man noen form for bekreftelse på at de har mottatt søknaden?

Da er det bare og smøre seg med tolmodighet og vente... og vente.. og vente. Det tar tid. Det er det greit å være forberedt på. For oss tok det 9måneder fra søknaden var sendt og til vi startet opp. Det er lenge, og ikke alle må vente så lenge. Men jeg tur du kan regne med 6måneder.
Hvis jeg ikke husker helt feil så får du en bekreftelse etter et par uker.
Lykke til med ventetiden. :)

Vi sendte henvisning i januar 13. Fikk svar etter et par uker om at henvisningen var mottatt, og at vi måtte ta et par prøver til(amh og utvidet sædprøve på riksen). Deretter fikk vi innkalling til forsamtale som var i april, og i juli startet vi opp med medisiner. Så ca 6 mnd er nok vanlig dessverre. Merkelig nok blir man veldig glad for hvert lille livstegn fra riksen, så hvert brev er ett skritt nærmere oppstart:) Lykke til!

Da fikk vi brev fra Riksen. Står jo bare at henvisning er mottatt, men likevel veldig spennende :p

Så satser jeg på et brev til etterhvert. Hvor lang tid tok det for dere fra henvisningen var mottatt til dere fikk mer informasjon?

Det tok vel ca 10 mnd fra vi sendte inn til vi startet opp. men vi kunne ha startet opp etter 8 mnd, men sien vi allerede hadde bestilt og betalt en sydentur, og at jeg da kunne ha vært gravid, så bestemte de at vi heller skulle starte opp nå i oktober. For oss fikk vi først bekreftelse, så fikk vi papirer på masse blodprøver vi skulle ta, vel meste parten lå på meg, fikk også da vite når vi hadde time. Så på den timen fikk vi en grei oppdattering på hva de hadde funnet eller ikke funnet. Så et par tester til, så samtale for at vi var tatt opp til IVS, eller micra inseminering siden samboer ikke hadde så mange.

Lev livet så lenge du venter, for pluttselig så er du midt oppi det :)

Hørt noe mer eller? Fastlegen min sendte søknad 6. oktober, men ikke fått bekreftelse på mottak en gang... Det tok jo ikke mange dagene for deg ser jeg... Jeg er så ulmodig :-p

Hørt noe mer eller? Fastlegen min sendte søknad 6. oktober, men ikke fått bekreftelse på mottak en gang... Det tok jo ikke mange dagene for deg ser jeg... Jeg er så ulmodig :-p
Det tar ca 2-4 uker før bekreftelsen kom. Og så 2-3 mnd etter det før vi fikk time. Litt varierende hvor lang tid hvert sykehus bruker, så det kan variere noe

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hei! Vi har også en søknad inne hos riksen, og mottok et brev på at de har mottatt søknaden. Jeg ringte de for å høre hva jeg skulle gjøre med den, og hun sa jeg bare måtte vente til de tok kontakt igjen. Hun kunne ikke si noe om tid. Men vi har også en søknad på Fertilitetssenteret og fikk bestillt time med en gang. Neste onsdag er dagen for samtale:)

Hos oss ble søknaden sendt i begynnelsen av april 2013 og vi hadde innsett i slutten av oktober samme år. Da var det sommerferie og en laparoskopi-operasjon i mellomtiden. Så for oss tok det "bare" 6 mnd! Men vi ble flyttet fra Riksen til Ullevål så kanskje det var derfor det gikk så "fort"?

Vi fikk brev fra Ullevål allerede etter én uke fra fastlegen vår sendte søknaden. Det var for å ta blodprøver. Nå venter vi bare i spenning på fortsettelsen

Men hvor gammel er dere jenter? Jeg er 35, så jeg har litt forhåpninger om at det går liiitt fortere

For meg tok det ca 7 mnd fra søknad var sendt til vi kunne ha startet opp. Men pga en booket ferie ble det 9 mnd i steden.

Tror nok ikke de skiller på alder, er 38

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg sendte inn søknaden 1 oktober og kom i gang i april året etter. Jeg var 37 den gangen. Det var også Riksen, men det er jo noen år siden, vet jo ikke hvordan det er nå.

Søknaden ble sendt inn slutten av juni i år og kom i gang slutten av oktober. Fire måneders ventetid da...

Back
Topp