søknad om svangerskapspermisjon..

2jenterog1til?

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
må søke allerede nå om svangerskapspermisjon for at jobben skal kunne ansette noen fra høsten av.. MEN jeg har ikke tenkt på hvilken lengde jeg vil ha på permisjonen, og ikke har jeg noen eksakt termin dato heller .. stress!!   Og må jeg til legen for å få en bekreftelse på at jeg er gravid? (husker ikke hvor jeg hentet det sist..)

Flere som har søkt?

Oi det var tidlig... Søkte ikke før 2mnd før sist... Men jeg fikk bekreftelse på termin fra jordmor sist... Lykke til!

Jeg fikk også bekreftelse fra jordmor de forrige gangene. Jeg har ikke søkt,er sykmeldt nå og har vikariat kun fram til 1.mai. Så jeg vet ikke helt hvordan ting blir framover, får jo aldri noen fornuftige svar fra NAV..

Er det ikke foreldrepenger dere mener??

Da stikker jeg innom jordmoren imorgen..:)

Må du ikke vær over uke 26 for å begynne å sende de papirene til NAV? Kan vær jeg tar heilt feil nå.

Jeg mener å huske at man må levere inn en oversikt til arbeidsgiver over hvordan en vil løse permisjonen innen 3 mnd før permisjonen starter. Dette hørtes jo litt i tidligste laget ut... ? Sikker på at jobben kan "tvinge" deg til å fastsette det allerede nå?

Man må vente til man er enten 26 eller 28 uker på vei før nav er interessert i å motta papirene. Grunnen er at du må ha en bekreftelse på graviditeten som er datert da enten etter uke 26 eller etter uke 28. 

Husker ikke hvilke av de to, for lege og jordmor har fortalt meg forskjellig... 

Da søker man på selve permisjonen og på pengene samtidig, far må også levere egen søknad da. Tidligere søkte man sammen men i 2010 kom det nye regler (som forøvrig holdt på å bite oss kraftig i rævva iom at de forandret etter at vi hadde søkt, og lot være å gi beskjed om at han måtte søke på nytt) 

Jeg må kun søke til arbeidplassen og ikke til nav, de tar seg av nav delen(heldigvis). Men det er samme reglene angående bekreftelse osv.  Jeg hadde tatt det opp med sjefen jeg og sagt at det er for tidlig å søke om dette nå, å kanskje lagt en ca oversikt, hvor jeg hadde understreket at endelig termin er ikke fastsatt og at du er usiker på om du vil ha 80 eller 100% permisjon :)
Masse lykke til :)

(forresten så sa legen min at det svarte seg å søke 100% hos nav, altså korteste periode, og heller ta ut permisjon uten lønn siste tiden, dette pga lønna. Jeg vet ikke om dette stemmer da jeg har en "uvanlig" jobb med litt andre regler ;), så har ikke sett på det selv )

Ja det lønner seg å ta 100% lønn. Husker ikke heilt hvordan regnestykke var. Men jeg gjorde detsist. Og hadde istede noen mnd uten lønn.

Det er svangerskapspermisjonssøknad jeg mener ja..
Arbeidsgiver har noen som har søkt på min jobb allerede, men jobben kan ikke tilby den personen jobben før jeg har søkt permisjon.. (slik var det siste gangen også). Heldigvis har jeg fast jobb, så den personen får bare vikariat;)
Er vel bare kommunen (arbeidsgiver) som får denne søknaden?   Må vel også levere andre papirer?
Jeg husker ikke noe fra sist gang, selv om det bare er 2 år siden.. Eneste jeg husker at det var et styr med alle papirene osv.. :P

Hva skal dere ha? 100% eller 80 % lønn?

100 % skal visst lønne seg, og jo man kan jo søke om ulønnet permisjon. Men mener jeg har hørt noe om at man ikke er sikret om man da blir syk? blir man syk så har man ikke krav på sykepenger..?  eller noe i den duren..

Jordmoren min kunne ikke bekrefte terminen min uten en UL ;( så jeg får ikke levere søknaden uten heller.. What to do?! Jeg får jo ikke gjort noe med det, vil kommunen ha søknaden min må de nesten spandere på meg en UL ;p Blir ikke morsomt å fortelle sjefen dette i morgen, men jeg har jo gjort det jeg kan..

Back
Topp