Søknad om permisjon til arbeidsgiver

Hei. Er det slik at man må sende inn egen permisjonsøknad til arbeidsgiver? Trodde det gikk automatisk fra Nav?
Kommunalt må man i alle fall det. Og helst tre mnd før termin. Er fordi at man fortsatt får lønn fra kommunen i permisjonen, og så får de penger fra nav. Så må inn i lønnssystemet. Lite går automatisk fra nav til arbeidsgiver, har jeg inntrykk av i alle fall.
 
Sniker
Man må alltid søke permisjon rett til arbeidsgiver. Det skal man gjøre senest 3 mnd før permisjon:happy:
 
Hei og takk for svar. Vet noen hvor et slikt skjema ligger, er det på nav eller har arbeidsgiver dette?

Du trenger ikke skjema nødvendigvis (jeg jobber nå i en stor kjede og vi har eget søknadssenter riktignok så jeg brukte det), med førstemann sendte jeg bare en epost (og printet ut og signerte og leverte i tillegg) med noe a'la :

jeg *fullt navn og fødselsdato* informerer med dette om at jeg har 100% fødselspermisjon fra mitt arbeid som xxxxx fra *dato* til *dato*. :)

Av ren prinsippsak nekter jeg å formulere det som en søknad siden det er en rettighet jeg har - sta som et esel der :hilarious: fristen er 4 uker før du tar perm hvis du skal være borte under 12 mnd, og 3 mnd før hvis du skal være borte i mer enn 12 mnd :)

Med førstemann måtte jeg utvide den opprinnelige permisjonen pga vi ikke fikk bhgplass før et halvt år senere (januarbaby), da sendte jeg nytt varsel, men da sendte jeg det 3 mnd før jeg egentlig skulle startet igjen, fordi jeg var usikker på fristen (om det var 3mnd pga den totale tiden ble mer enn 12mnd eller om det var 4 uker når den forlengede tiden var kun 6 mnd). :)
 
La forresten ved terminbekreftelse fra jordmor, men vet ikke om jeg egentlig trengte det :)
 
Jeg jobber kommunalt og da er det et eget skjema jeg fylte ut og ga til sjefen. Som så sendte det videre til lønn :)
 
Jeg jobber i staten og måtte også fylle ut et skjema. Men det het et varsel og var ikke en søknad om jeg oppfattet det rett :p
 
Du må ikke søke arbeidsgiver, men du er nødt til og varsle :happy: Hos oss har dem søknad også, men det er fordi di utbetaler lønna og får igjen av NAV. hvis dere ikke har no eggene interne regler, så skal det holde med en e-post. Dette fordi arbeidsgiver skal jo oppgi din lønn til NAV, men du selv er ansvarlig for at arbeidsgiver gjør dette trur jeg.
 
Jeg jobber kommunalt, og hos oss ligger dette inn i systemet for alt av personalsaker, altså der vi leverer egenmelding og får lønnsslipp osv. Jeg fylte ut et eget skjema for foreldrepermisjon med termindato, 80 eller 100%, når jeg skulle starte permisjonen og lignende info. Men ikke noe søknad nei, men et varsel.
 
Back
Topp