Søknad om keisersnitt...

Spentsnartmammatil3

Glad i forumet
Marshmallows2021
Vårspirene 2021
Marshmallows 2022
Dere som har fått innvilga keisersnitt kan jeg spørre på hvilke grunnlag og hvordan prossessen var? Jordmor sendte søknad til samtale på sykehusetfor meg igår.

Dere som har fått innvilga keisersnitt kan jeg spørre på hvilke grunnlag og hvordan prossessen var? Jordmor sendte søknad til samtale på sykehusetfor meg igår.
Jeg fikk det pga stor baby i seteleie og for smalt bekken for å klare en naturligfødsel.
Det var i grunnen ikke så mye samtale rundt det i mitt tilfelle, det var eneste alternativet sykehuset ville gå for.
Ganske ok å vite datoen ungen uansett kommer ut, men jeg fikk ekstra samtaler med jordmor da jeg tok det ganske tungt. Hadde så lyst til å føde naturlig.
Jeg har aldri kjent en rie eller noe av det som er en del av å føde:rolleyes:

Krysser alt jeg har for å kunne gjøre det denne gangen, men har inntrykk av at de tror jeg kommer til å ende opp med keisersnitt denne gangen og :confused:

Jeg har fått innvilget keisersnitt, både i dette svangerskapet og forrige.
Har litt utfordringer med egen helse, både epilepsi siden jeg var barn og fått ME i ung alder. Merker ikke så mye til epilepsi i hverdagen, men ved mensensmerter og smerter generelt i underlivet trigges det veldig. Var rett og slett redd for å slite meg ut og ende opp med hastesnitt.
Rakk 4 timer med rier sist, klarte å besvime flere ganger på den tiden. Så glad jeg hadde tatt valget om keisersnitt.

Måtte igjennom en del samtaler første gangen, men jeg var ganske så bestemt. Ville ikke føde "på karusell" da alt snurrer rundt for meg ganske lenge før jeg blir borte.
Denne gangen fikk jeg det innvilget med en gang.
Bare å sende meg pm om du vil snakke om det ;)

Jeg har fått innvilget keisersnitt, både i dette svangerskapet og forrige.
Har litt utfordringer med egen helse, både epilepsi siden jeg var barn og fått ME i ung alder. Merker ikke så mye til epilepsi i hverdagen, men ved mensensmerter og smerter generelt i underlivet trigges det veldig. Var rett og slett redd for å slite meg ut og ende opp med hastesnitt.
Rakk 4 timer med rier sist, klarte å besvime flere ganger på den tiden. Så glad jeg hadde tatt valget om keisersnitt.

Måtte igjennom en del samtaler første gangen, men jeg var ganske så bestemt. Ville ikke føde "på karusell" da alt snurrer rundt for meg ganske lenge før jeg blir borte.
Denne gangen fikk jeg det innvilget med en gang.
Bare å sende meg pm om du vil snakke om det ;)
Jeg tror jeg seiler inn mot KS på grunn av en muskelknute i livmor. Har sett at du tidligere har skrevet at du skal ha det i uke 36. Kan jeg spørre hvorfor det skal gjøres så tidlig? (Du trenger ikke svare, altså). Når jeg har googlet virker det som om planlagt KS gjøres 10-14 dager før termindato. Jeg kan jo selvsagt ha misforstått.

Jeg tror jeg seiler inn mot KS på grunn av en muskelknute i livmor. Har sett at du tidligere har skrevet at du skal ha det i uke 36. Kan jeg spørre hvorfor det skal gjøres så tidlig? (Du trenger ikke svare, altså). Når jeg har googlet virker det som om planlagt KS gjøres 10-14 dager før termindato. Jeg kan jo selvsagt ha misforstått.
Spør i vei. ;)
Jeg har det tidlig da det er stor sjanse for prematur fødsel. Storebror kom 36+0 og jeg er selv født i uke 28. Aldri har noen gått lenger enn 3 uker før termin i vår familie :p
Jeg har også begynnende livmorprolaps og veldig mye nedpress. Noe som gjør det enda mer sannsynlig for at hun kommer tidlig. Sist gikk det 4 timer fra vannavgang til 8cm så det ble jo som et planlagt hastesnitt:p Så håper bare hun holder seg inne til uke 36 her.

Hos meg står det i journalen min at jeg må forløses med keisersnitt, pga en operasjon jeg hadde i fjor. Det har også vist seg flere potensielle problemer underveis som viser til keisersnitt. Ikke vært på samtale enda, men for min del blir det vel mest informasjon til meg. Søkeprosessen min er vel bare en formalitet (ikke at jeg er aktivt med på søkinga, jeg bare regner med noen har søkt for meg fx fastlegen, står iaf på helsekortet). Purra litt på den samtaletimen da jeg var på oul, for virker som mange mars-damer allerede har hatt samtale og fått dato. Hadde vært fint med dato. Men fortsatt ikke hørt noe...

Fikk samtale i uke 22. Men som regel skjer det på vektkontroll i uke 26/28 fikk jeg beskjed om. Dato har jeg ikke fått da det er langt frem i tid og nytt år samt corona

Back
Topp