Søknad om foreldrepenger?

TinaL

Forumet er livet
I dag fikk jeg to brev i posten fra NAV, og skjønner ikke helt :S

I det ene brevet står det at de har mottat søknaden om foreldrepenger, og at saken vil bli behandlet så snart som mulig og senest innen 1 måned.

I det andre brevet står det at de trenger bekreftede opplysninger om inntekten min. Og de ber meg om å ta kontakt med min arbeidsgiver for å få tilsendt inntektsopplysningene.

Det som er saken er at jeg fikk hjelp til å fylle ut søknaden på NAV. Og siden jeg har vært sykmeldt siden starten av oktober lå allerede alle inntektsopplysningen mine inne i deres database. Hun som hjalp meg skrev derfor bare ut en kopi av det som står i deres database som jeg sendte med søknaden og sa at jeg ikke trengte mer enn dette. Var også innom for noen uker siden for å høre om de hadde mottat søknaden min, og når de endelig fant søknaden min som hadde havnet på Sortland av alle steder, så de jo at det lå inntektsopplysninger med søknaden.

Flere som har opplevd dette eller lignende? Hvis ja, hva gjorde du?

Det kan være at de ønsker å gå lenger tilbake enn den tiden du har vært sykemeldt, og derfor trenger inntekts og skatteopplysninger fra arbeidsgiver. Ta kontakt med de, og send de inn sammen med eventuelle årsoppgaver feks.

Greier ikke å ringe, de setter meg ALLTID over til noen andre så blir jeg sittende i telefonen i over en time og telefonregninga blir dyr ;p Tror jeg bare tar meg en tur innom NAV istedet, er vel greit å få snakket med noen.

eg å fikk et lignende brev fra nav.. Sendte inn inntekt og skatte opplysningen på nytt pga at den trolig var blitt lagt bort da det sikkert var to forskjellige saksbehandlere.. ta kontakt med nav du så finner de ut av det...

Jeg spurte om det da jeg var på nav forrige uke.. Jeg har jo vært sykemeldt siden november og de har jo mine lønn og skatteopplysninger.
Men ho greia som satt der sa at arbeidsgiver måtte sende inn det på nytt fordi nå gjaldt det noe annet enn sykepenger..[8|]

Snakk om å gjøre ting tungvindt!!! Er akkurat de samme papirene liksom..

Det e dessverre ulikt fra NAV kontor til NAV kontor.. i tillegg e det masse søknader som sendes videre til andre NAV kontor osv osv osv.. FIRKANTET DELUXE! så e nok greit å gå inn å få levert de papirene de ønsker.. for ellers tar det bare eeeeeeeeenda lengre tid[:'(]

Det er to forskjellige avdelinger som behandler sykepenger, og foreldrepenger. De sender ikke automatisk papirene mellom seg. Og selv om du er sykmeldt nå, så vil de ofte ha papirer fra arbeidsgiveren din for det om.

det er to forkjellige skjemaer..fikk brev om det samme selv,,og da sto det en annen kode på dette en hva det står på det som gjelder sykmelding..syns det er helt idiotisk..for jeg fikk beskjed av saksbehandler der at siden jeg var sykemeldt trengte de ikke å få de opplysningene en gang til..men den gang ei..de følger tydeligvis ikke helt med der :)

Det de etterlyser nå er et skjema som heter "inntekts- og skatteopplysningsskjema" som din arbeidsgiver skal fylle ut og signere. Du kan ikke sende dette inn selv. (link til skjemaet finner du her: http://www.nav.no/Om+NAV/Skjemaer?formQuery=data/themes/content/@key+like+%271189%27&categoryKey=1189
Skjemaet har nav kode 08-30.01. Bare be den som sitter på lønningskontoret på jobben din om å fylle det ut og sende inn.

Lykke til!

Back
Topp