Søknad om foreldrepenger

Ensiste

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Flere som fortsatt ikke har fått godkjent søknad om foreldrepenger? Jeg gikk ut i permisjon 11.10, siden lillebror kom 6 uker før tiden. Men her jeg bor er det 12-15 uker behandlingstid, så den er tidligst ferdigbehandlet 3.12. Har prøvd å ringe nav å purre, men de sier at jeg må ringe tilbake dersom den ikke er behandlet innen den datoen.

Vi har heldigvis penger, men jeg lurer på hvordan de mener at man skal fø barna sine dersom man ikke har det...

Jeg hadde krangla på det. Mitt var i orden på 1 uke ca. Men gikk på dagpenger. Høres ut som de mangler noe

Jeg hadde krangla på det. Mitt var i orden på 1 uke ca. Men gikk på dagpenger. Høres ut som de mangler noe
De mangler ingenting, alt er i orden. I tillegg går jeg fra en permisjon til en annen, og det er ingen endringer fra sist. Har fått lønna mulig utbetalt direkte fra nav siden juli i fjor pga sykemelding, svangerskapspenger, pleiepenger og foreldrepenger så de har alt av inntektsopplysninger osv. Har ringt to ganger å purret, og de var like frekke i svaret begge gangene. Prøvde å si til dem at da mannen gikk ut i pappaperm før behandlingstiden var gått ut, ringte han dem bare også var det i orden to dager senere. Da fikk jeg bare til svar at det nok ikke stemte, som om han løy til meg... Får prøve å ringe på nytt i morgen å håpe at det er noen med litt mer forståelse som tar telefonen. Forrige mnd fikk jeg utbetalt 11000, og vi har lån på 12000 i mnd på leiligheten. Prøvde å spørre hvordan de mente at jeg skulle betale det når jeg ikke fikk nok penger utbetalt, nei men det gikk jo på pengebruken min, som om å betale husleie var å sløse penger... Ble til slutt så sint på mannen i andre enden av røret at jeg sa han var ubrukelig og jeg orket ikke snakke mer med han før jeg la på(mye mulig jeg er litt hormonell om dagen:p)

Da burde jo din være like fort ferdig som min. o.O

Her er behandlingstiden 6 uker (det varierer vel fra fylke til fylke med hvor mye de har å gjøre og hva som prioriteres vil jeg tro), men jeg fikk ikke svar før etter 10 uker... :/ bare vær på hugget etter at den fristen er passert - jeg måtte ringe to ganger å purre på dem.

Her skulle behandlingstiden være 6 uker, men ble behandlet på 1 uke. Merkelig at det skal være så stor forskjell fra et sted til et annet

Back
Topp