søknad om foreldrepenger

LinnSukkerspinn

Glad i forumet
Sitter og ser på søknadspapirene.
Etter som jeg forstår så anbefales det ikke å søke før 6 uker før man tenker å begynne ta ut permisjon?

Står følgende :

NAV anbefaler at du sender søknaden seks uker før du ønsker å ta ut foreldrepenger/fedrekvote. Hvis du søker tidligere enn

NAVs anbefaling, må du dokumentere arbeidsforhold og inntekt en gang til.

Videre så lurer jeg så veldig på hvordan de vil ta det at jeg har byttet arb.giver midt i denne perioden og vært sykemeldt så mye av tiden...

Noen som har søkt ennå eller tenker de fleste å vente litt?

Jeg var hos NAV og de sa at jeg ikke kunne søke før det var 6 uker igjen. Hun sa jeg kom bare til å få avslag å måtte søke igjen.. Det gidder jeg ikke!

Sitter og ser på søknadspapirene.
Etter som jeg forstår så anbefales det ikke å søke før 6 uker før man tenker å begynne ta ut permisjon?

Står følgende :

NAV anbefaler at du sender søknaden seks uker før du ønsker å ta ut foreldrepenger/fedrekvote. Hvis du søker tidligere enn

NAVs anbefaling, må du dokumentere arbeidsforhold og inntekt en gang til.

Videre så lurer jeg så veldig på hvordan de vil ta det at jeg har byttet arb.giver midt i denne perioden og vært sykemeldt så mye av tiden...

Noen som har søkt ennå eller tenker de fleste å vente litt?
Var ikke noe problem for meg når jeg gjorde det sist. Mener å huske at jeg søkte med papirer fra den nyeste arb. giveren. Mulig jeg hadde fra begge..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jeg har informasjon om at dette kan sendes fra 26 uker... Vært i samtale med to ulike personer fra NAV

jeg var innom nav rundt uke 22 for å ordne med noen papirer, å da sa han jeg prata med at "nå var det vare 4uker igjen til jeg måtte søke om permisjon og foreldrepenger..". Så på han hørtes det ut som jeg burde gjøre det så snart man har lov til det..

Jeg sendte inn i slutten av uke 26 og fikk svar idag :) det er bare tull at de ikke vil ha før 6 uker før. Avhengig av åssen de regner lønnsutbetaling/permisjonsutbetaling så må de nødvendigvis få inn ferskere tall nærmere perm.start uansett, (nærmere enn 6 uker før og, som er det de regner som behandlingstid), men dette er det arbeidsgiver som får beskjed om å sende inn på nytt, og man trenger ikke sende inn ny perm.søknad av den grunn.

Back
Topp