Søknad om foreldrepenger

**AM**

Elsker forumet
Nå begynner vi alle snart å ha passert uke 26. Er dere kommet i gang med å fylle ut søknaden om foreldrepenger? velger dere 100% eller 80%?

velger nok 100% denne gangen også... ikkje så sprekt med peng, men eg vil helst ha så mye tid eg kan heima med den lille :) :) Begynner på jobb igjen i midten av mai, da pappaen går i permisjon fram til ferien :)

Har ikkje levert, men har så smått begynt å fylle ut.. Skal avtale eit møte med ein kundebehandler hos NAV slik at eg er sikker på at ting blir gjort rett! Skal søke 100%..

Har ikke tenkt så mye på det ennå, men det blir nok slik som sist. 100% lønn. Fikk tilbake en del på skatten i år, så jeg skal sette penger til sides slik at jeg kan være hjemme lenger. Og så får mannen en del i foreldrepenger, slik at vi klarer oss fint. Han er fisker, så permisjonen hans blir oppdelt. Derfor går jeg hjemme uten lønn en stund. Kunne aldri falt meg inn og ha barnet i bhg når det bare er ti mnd..grøss! Veldig glad for at vi har denne muligheten som vi har :)

Mest sannsynlig velger vi 80% lønn for at vi skal slippe å ha henne i barnehagen fa hun er ca. 10 mnd. :)

Holder på å fylle ut søknaden! Vi velger permisjon med 100% lønn. Jeg tar mine 35 uker og begynner i jobb igjen 1. april 2013. Pappaen tar da sine 12 uker og etter det har jeg lang sommerferie helt frem til barnehagestart i august;-) 

Tenkte å gjøre det til uka. Tror nok jeg kommer til å gå for 80%, vil jo ha mest mulig tid med minsten.

Skjønner ikke en dritt av de pairene, så skal på Nav til uka og prøve å få litt hjelp.
Tror vi velger 80% her, så vi får mest tid med lille gullet. Også vil jeg ikke ha ho i bhg så tidlig...Vil jeg vente lengst mulig med! Jeg skal jo starte på arbeidsutprøving evt. skolegang etter svangerskapet.

Her blir det 100% lønn, og så skal jeg ha 4 uker ferie som jeg overfører fra i år. Da begynner jeg å jobbe 8 april (ca), så tar pappa'n sine 12 uker og så har vi jo 5 uker ferie som vi bruker fram til barnehagestart og da er jo den lille 1 år.. Etter det lurer jeg litt på om jeg skal gå ned til 80% stilling og være hjemme 1 dag i uka.. (men det siste hører jo egentlig ikke med til denne tråden ;-)  )

Blir 100 % her, muligens jeg tar 2 mnd uten lønn slik som sist. Og så tar bf sine 12 uker etter det.

Vi tar 100% denne gangen. Det lønner seg faktisk veldig for oss økonomisk sett selv om bf må gå 3 uker uten lønn når han er ferdig med de 12 ukene. Jeg får sommerferie 21. juni og da er jeg hjemme med lillegullet til barnehagestart i august. :-)

eg må gå å hente papirene no... har ikkje begynta på det, håper eg klarer det uten hjelp denne gangen :P      her blir det nok 100% og så sper man på permisjonen med ferie for at ho ikkje må begynne i bhg sååå tidlig. usikkert kordan det blir med pappaen, han har ikkje hatt jobb, dei siste mnd, så får ingenting i permisjonen og viss han kommer inn på skole, så kan han jo ikkje ta perm.  alt ordner seg :)

Har ikke begynt med papirene enda, men tenker at det blir 80% som sist. Pappaen her får ikke permisjon (har er selvstendig, men er fremdeles i oppstartfasen og tar ikke ut lønn - ergo heller ikke krav på ytelser fra Nav) derfor blir det 57 uker på meg, frem til 8 august!

Berre eit lite tips til dei som vil gå heime heilt til det nye bhg året; Om du utsett permisjonen med 4veker ferie i år, vil permen uansett vare nesten til august neste år om du tar full lønn. :)

Her ble søknaden sendt tidlig i uke 28. Var innom Nav Foreldrepenger på Facebook og stilte noen dumme spørsmål først, synes ikke denne søknaden var så enkel jeg..

Her ble det 80% lønn + 16 dager ferie. Da varer permisjonen til 9. august. Og kan godt hende pappaen bruker noen feriedager etter dette, men det har vi ikke diskutert ennå. Mulig vi kunne spart litt på å velge 100% lønn og ulønnet permisjon, men vi gikk for den enkleste løsningen:)

No blei eg forvirra her... Får man ikkje lengst tid heima med 100 % ??
Ser så mange skriver at dei velge 80% for å få mest mulig tid heima med dei små som e på vei :)
Lett at eg klare å bomma på den søknaden denna gongen ôg.. hehe

vi har valgt 80 % permisjon og papirene er levert :) håper alt er rett og at det ikkje blir noe problem med nav :)

100% tar vi her..og tar eg  ut 5 ukers ferie innen 2012 sånn at permisjonen blir forlenga helt opp til ferien neste år.. Da går det akkurat opp til barnehagestart i august neste høst.

(eg skal jobbe fra April til Juni..de 12 ukene pappa skal være hjemme) 

Her gjelder det å ikkje føde før termin, ellers blir det krøll i papirene mine

mollee skrev:
No blei eg forvirra her... Får man ikkje lengst tid heima med 100 % ??
Ser så mange skriver at dei velge 80% for å få mest mulig tid heima med dei små som e på vei :)
Lett at eg klare å bomma på den søknaden denna gongen ôg.. hehe

Med 100% lønn får du mest utbetalt, og totalt 47 uker permisjon. Hvis du velger 80% lønn får du 57 uker permsjon totalt, men litt mindre lønn utbetalt totalt også:. Håper dette var til hjelp :)

Back
Topp