Søknad om foreldrepenger sendt!:)

Bringebær

Gift med forumet
Deilig at det er gjort!! Håper bare at jeg har fylt ut rigtig:)
Andre som også har sendt søknaden til Nav?:)

Åj, når skal man søke den? Er ikke helt inne på det der og de som jobber på nav kontoret her skjønner så å si like mye som jeg, mao ikke mye hjelp å få der.

Jeg har ikke stresset mye med dette, men jeg har fått bekreftelse fra lege på at jeg faktisk skal føde ;) Da er det vel bare å begynne med papirarbeidet....

Åj, når skal man søke den? Er ikke helt inne på det der og de som jobber på nav kontoret her skjønner så å si like mye som jeg, mao ikke mye hjelp å få der.
Man kan søke etter fylte 26 uker. må ha bekreftelse fra lege eller jordmor som er datert etter du har fullført 26 uker.

Å! Så flink du er :) Tenkte jeg skulle vente til etter 3D Ultralyden før jeg søkte.. Vet ikke koffor, sikkert bare en ny unnskyldning for å utsette det :P hehe!
Var den lett? I hode mitt er dette her litt vanskeligere enn hva det er tror jeg :P

Fikk skrevet ut søknaden igår og det står at for at søknaden skal behandles da mann må søke 6 uker før den dato du skulle ta perm. :-) så trenger ikke å stresse med det. Vi har god tid jenter :-)

Jeg venter litt til, det kommer nytt søknad skjema i løpet av mai måned. Dette på grunn av endringer som skjer f.o.m 01. Juli. Sender man inn det gamle skjema må man skrive på kommentar feltet når mor skal ta ut mødrekvoten. Hvis ikke kan det hende de etterspør dette, for de som føder etter 01. Juli.

de nye endringene på permisjon finner man på NAV.no

Jeg venter litt til, det kommer nytt søknad skjema i løpet av mai måned. Dette på grunn av endringer som skjer f.o.m 01. Juli. Sender man inn det gamle skjema må man skrive på kommentar feltet når mor skal ta ut mødrekvoten. Hvis ikke kan det hende de etterspør dette, for de som føder etter 01. Juli.

de nye endringene på permisjon finner man på NAV.no
Ja, dette stemme vell. fra 1.juli så har de utvidet det til 59 uker hvis man skal ha 80% lønn :-) Jeg venter jeg også :-)

Jeg har ikke søkt enda, men har 26 uker i morgen, så må vel få gjort det snart :-)
Nav er vel ikke kjent for å være superraske, så syns det er greit å ha sendt inn så tidlig som mulig.

Ser noen informerer om endringer her, supert! Da må jeg inn å sjekke det før jeg sender inn noe.

Back
Topp