Søknad om foreldrepenger/permisjon

SensommerSpire

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hei,

Er det flere som ikke har søkt enda?:)

Jeg spurte arbeidsgiver om jeg trengte noe i fra dem pga søknaden til nav, men fikk beskjed om at siden jeg får lønn fra arbeidsgiver så skulle de selv sende inn opplysninger til nav. Men jeg synes å høre at dette må nav ha for å behandle søknaden? Jeg får jo lønn fra jobben uansett, men vil nødig gjøre det vanskelig for jobben å få tilbakebetalt pengene fra nav:)

Jeg får terminbekreftelse fra legen i dag, så skal jeg søke. Eller prøve, i hvert fall!

Søkte sist uke og sendte med både terminbekreftelse og opplysning om inntekt fra arbeidsgiver, men dette kan også ettersendes av arbeidsgiver - da krysser du bare av det i søknaden.

Jeg har søkt og det var lurt! Behandlingstiden har gått opp fra 8 til 10 uker i Oslo kun i perioden jeg sendte inn søknaden, så med litt hell får jeg penger i tide :)

Jeg er statsansatt. Til nav sendte jeg inn søknad elektronisk, terminbekreftelse som vedlegg.
Ril jobben sendte jeg en søknad, veldig kort "notis" nesten, hvor jeg søkte om permisjon fra og med termindato. Det sendte jeg til nærmeste sjef, som sendte til lønningskontoret. Da fikk nav lønningsinfo direkte fra de. :)

Det er aldri lurt å vente med søknader, spesielt ikke til nav. Jeg søkte en uke etter jeg kunne, og det stresset meg. Aldri stol på nav sine anslåtte behandlingstider... Er bedre å være tidlig ute!

Er for tidlig for meg å sende inn noe enda, men bekreftelsen ligger klar.
Jeg får også utbetalt av arbeidsgiver, og skal ikke legge ved noe ift det :)

Kan jordmor også gi terminbekreftelse? Liker ikke å gå til legen, men hvis jeg må så må jeg:)

Venter kun på inntekts opplysninger fra arb.giver. Så fort dem er skrevet ut skal jeg levere :)

Skal søke til uka. Har time hos JM på mandag så da får jeg terminbekreftelse. Greit å få det unna før det er for sent.

Jeg har heller ikke søkt enda. Får ikke terminbekreftelse før jeg skal til jordmor 4. juli (skulle egentlig dit denne uka, men ble utsatt 2 uker), så da får det vente. Stresser ikke da. Bor på et lite sted, så behandlingstiden er overkommelig og dessuten forskutterer uansett arbeidsgiver og krever tilbake, så har ingen praktisk betydning for min del likevel.....

Back
Topp