Søknad om foreldrepenge

Pink_unicorn

Andre møte med forumet
Heisann!

Jeg er på vei med barn nr 3. Men det er 6 år siden sist jeg var gravid. Har 2 tette, så den tiden forsvant en gang i tåka! husker seriøst ikke hvordan d her fungerer igjen!
Men denne gang går jeg som arbeidsledig på NAV å får arbeidsledighets trygd der..

Hvordan og når søker en? NAV har vell info om hva jeg har "tjent"?

Jeg har også vært vikar hos en Bhg en del, men nå har jeg ikke vært der siden juni. Og tviler på at der blir så veldig mye mer der, siden behovet ikke er der mer.. Trenger jeg da noe Lønnings info fra dei?

Uff.. Hater slike skjema greier. Er så elendig på slikt!

Aner ikke ☺har ikke begynt å sette meg inn i det engang.. husker ikke helt fra sist gang..:)

Søker når man får terminbekreftelse. Uke 26 eller 27 mener jeg :-) Kan være litt behandlingstid.

Uke 27 kan du sende inn terminbekreftelse til Nav. Det var hvertfall hva jordmor sa til meg. Utover det har jeg ikke satt meg noe inn i dette enda, men burde vel det :)

Skal søke nå i slutten av mnd, skal til lege da så da får jeg med en terminbekreftelse. :)

Jeg har det skjema jeg fikk etter UL (Ultralyddiagnostikk), der står bekrefta termin. Jeg kan vel sende en kopi av den eller?

Jeg vet i vartfall at jeg har rett på foreldre penger. Vi sjekka opp dette før vi satt i gang nr 3.. Hehe
Arbeidsledighets gir rett på foreldrepenger. Heldigvis.. Derfor bestemte vi oss for å berre bli ferdig..

Jeg får ta meg en tur på NAV å prate med dei, å høre om jeg evt. Må sende med info fra Bhg også.. Jeg husker ikke hvor langt tilbake dei regner i fra! siden det nå er noen måneder siden jeg har vært der..

Jeg har det skjema jeg fikk etter UL (Ultralyddiagnostikk), der står bekrefta termin. Jeg kan vel sende en kopi av den eller?

Jeg vet i vartfall at jeg har rett på foreldre penger. Vi sjekka opp dette før vi satt i gang nr 3.. Hehe
Arbeidsledighets gir rett på foreldrepenger. Heldigvis.. Derfor bestemte vi oss for å berre bli ferdig..

Jeg får ta meg en tur på NAV å prate med dei, å høre om jeg evt. Må sende med info fra Bhg også.. Jeg husker ikke hvor langt tilbake dei regner i fra! siden det nå er noen måneder siden jeg har vært der..
Du må ha en bekreftelse datert i uke 27 eller senere med termin.

Er et eget papir signert av jordmor/lege som bekrefter termin og at du er over uke 27 :-)

Back
Topp