Søknad foreldrepenger

Lyestine92

Flørter med forumet
Har dere sendt inn alle lønnsopplysninger til nav eller er det arbeidsgiver/lønningskontoret som ordner dette? Jeg er førstegangsfødene og helt grønn på dette området ;)
 
Min sjef skrev alt og ga det til meg for å levere til nav. Så her er det jeg som har sendt inn med resten av papirene. Har ikke hørt noe fra nav ennå iallefall, så vi får se :/
 
Har dere sendt inn alle lønnsopplysninger til nav eller er det arbeidsgiver/lønningskontoret som ordner dette? Jeg er førstegangsfødene og helt grønn på dette området ;)
Du må spørre på jobben din. Det er forskjellig løsninger.
På jobben min er det lønningskontoret som sender inn til Nav.
 
Jeg spurte på jobb, og fikk beskjed om at de sender, så nå venter jeg bare på at Nav skal gi meg svar :) Førstegangs her og.
 
Det varierer fra arbeidsgiver til arbeidsgiver. Anbefaler å sende elektronisk søknad, jeg ser ved å logge inn på NAV.no at arbeidsgiver også nå har sendt inn inntektsopplysninger. Det er vel ca. 6 uker saksbehandlingstid på søknad om foreldrepenger, så send søknad i god tid :) Og brukt foreldrepengechatten på NAV.no om du har noen spørsmål, de jobber bare med foreldrepenger og kan det dermed veldig godt!
 
Det er vel egentlig arbeidsgiver sin oppgave siden de må signere på papirene.
Min sjef skjønner seg ikke på papir da, så jeg fylte de ut selv og bare fikk han til å signere.

Har ikke levert noe søknad selv enda, men har vært gjennom en perm og to perioder med svangerskapspenger de siste 2 åra, og da har det blitt slik her.
 
hos meg er det lønningskontoret som sender til nav, men de har ikke gjort det helt ennå. håper de gjør det snart
 
Her er det arbeidsgiver som sender inntektsopplysninger til nav, det er forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass så du må høre med din jobb hva som er rutine :)
 
Back
Topp