Søknad ang skolegang

Brennlotto

Gift med forumet
Mailykke 2018
Vårspirene 2021
Sitter nå å knoter med søknaden min til skolegang til høsten, da er det snakk om høyere utdanning. Er 21 år, blir 22 i august. Fikk nettopp vitnemålet mitt etter jeg gikk ut vgs i 2008 pga jeg måtte ta opp noen fag.

Har jeg da førstegangsvitnemål nå selv om grensen for det går ut det året en blir 21?
Hvordan regner jeg ut poengsummen min? Tar jeg med både standpunktkatakter og eksamenskarakter? Har jo to forskjellige karakterer i noen av fagene. Isåfall, teller jeg de fagene to ganger når jeg skal dele summen på antall fag da?
Og hvor mange alderspoeng skal jeg regne med? To eller fire?

ORIGINAL: LilleFrøkenSofie

Sitter nå å knoter med søknaden min til skolegang til høsten, da er det snakk om høyere utdanning. Er 21 år, blir 22 i august. Fikk nettopp vitnemålet mitt etter jeg gikk ut vgs i 2008 pga jeg måtte ta opp noen fag.

Har jeg da førstegangsvitnemål nå selv om grensen for det går ut det året en blir 21? Nei.
Hvordan regner jeg ut poengsummen min? Tar jeg med både standpunktkatakter og eksamenskarakter? Har jo to forskjellige karakterer i noen av fagene. Isåfall, teller jeg de fagene to ganger når jeg skal dele summen på antall fag da? Du tar alle karakterene som står på vitnemålet og deler det på antall tall..
Og hvor mange alderspoeng skal jeg regne med? To eller fire? Tror det er fire.

Back
Topp