Søkk i hodet?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg strøk lillemor over hodet i kveld og da kjente jeg noe rart. Det Var som om en del av skallen hennes har blitt flatere. Hun har ikke vondt, ingen endring i oppførsel, ingen merker i huden. Jeg er ikke 100% sikker på at hun ikke alltid har vært slik, men jeg synes ikke det kjentes vanlig ut. Så, hva gjør man? Jeg tenker lege, er jeg på villspor? Jeg er jo ikke engang sikker på om noe er unormalt. Bør jeg høre med barnehagen om hun har slått seg i det siste omtrent der hun kjennes rar ut? Hva bør jeg eventuelt be legen om å sjekke? Jeg har aldri vært borti det før, så jeg vet ikke om jeg er hysterisk eller påpasselig :-o

Hvor på hodet er dette søkket da?

Hvor gammel er hun?
3 år. Det er i bakhodet. Jeg var og kjente på henne i sta, og og det kjentes ikke så ille ut som jeg tenkte først, men bakhodet kjennes usymetrisk ut. Det er vanskelig å si helt sikkert, for hun liker ikke at vi er borti hodet hennes (hun koser når hun vil det selv).

Har ikkje alle eit lite søkk midt i bakhovudet? Det er akkurat i "sømmene" i hjerneskallen. Eg har i allefall slikt søkk, mannen også:)
Det er liksom på siden. Tror jeg. Om bare ungen kunne sitte i ro så hadde alt vært mye enklere.

Jeg hadde sikkert kontaktet helsesøster.
Det var lurt. Det kan vi jo gjøre. Jeg blir jo så nervøs når noe kjennes unormalt, spesielt fordi hun slår hodet en del :-( Har bare lyst til å pakke henne inn i bobleplast og hjelm på hodet :-(

Det var lurt. Det kan vi jo gjøre. Jeg blir jo så nervøs når noe kjennes unormalt, spesielt fordi hun slår hodet en del :-( Har bare lyst til å pakke henne inn i bobleplast og hjelm på hodet :-(

Hehe, ja, er helst det man vil gjøre. ;)
Syns det er greit å snakke med helsesøster. Det blir ikke like "alvorlig og formelt" som med en lege. ;)
Jeg tok med treåringen til både lege og tannlege da hun trynte i en bakke på trehjulssykkel i barnehagen. Det så mye verre ut enn det var. ;) Men hun hadde knekt litt av den ene fortanna. Folk får kalle meg hysterisk om de vil. :P

Hehe, ja, er helst det man vil gjøre. ;)
Syns det er greit å snakke med helsesøster. Det blir ikke like "alvorlig og formelt" som med en lege. ;)
Jeg tok med treåringen til både lege og tannlege da hun trynte i en bakke på trehjulssykkel i barnehagen. Det så mye verre ut enn det var. ;) Men hun hadde knekt litt av den ene fortanna. Folk får kalle meg hysterisk om de vil. :P
Man vil jo bare beskytte de små <3 Det er hardt å gå imot egne instinkter og la dem få prøve seg på egen hånd til tider. Lillemor har dårlig balanse, jeg har hjertet i halsen hver gang hun går nedover en bakke :-P

Man vil jo bare beskytte de små <3 Det er hardt å gå imot egne instinkter og la dem få prøve seg på egen hånd til tider. Lillemor har dårlig balanse, jeg har hjertet i halsen hver gang hun går nedover en bakke :-P

Uff, ja, jeg kan ikke fordra å se på vesla springe ned en bakke eller på en vei med mange steiner. Hun greier som regel å hente seg inn, men ja, en har jo hjertet i halsen. ;) Dessverre må de bare få være litt selvstendige... :P

Back
Topp