Søker tips om behagelig "hjemreisesett" til mor

kokosbolle1984

Forelsket i forumet
Pumpkin Bumps 2025
Hei

Jeg begynte å pakke fødebag i går og innså at jeg egentlig ikke har noe egnet behagelig sett til sykehuset/hjemreise til meg selv. Ser for meg noe i mykt, ikke altfor tynt stoff, med plass til mage. Og en matchende langermet overdel/omslagsjakke av noe slag som er lett å amme med.

Tips? Trenger ikke å være gravidtøy.

Ingen tips, men følger gjerne om noen har noen gode forslag. Tidligere har jeg bare brukt gravidbuksen (myk jeans type) siden det er behagelig for magen. Har også gravid loungebukse (eller hva jeg skal kalle det), som jeg kan ta på, men den er i et tynt stoff. Tror det er en «mama before and after» (HM). Den er god, myk og elastisk, men synes sømmen nedenfor magepanelet er litt merkbar, men ser de har mange forskjellige, den jeg kjøpte var på salg i sommer og tror ikke den er der nå.

Jeg har en skikkelig digg bukse fra Cubus med 95% viscose. Vet ikke om det selger de enda..

Jeg har kjøpt en deilig løs pysjamas fra H&M til sykehuset med knapper for amming, og et helt vanlig joggedress sett fra Pepco for hjemreise. Den er romslig allerede nå, så tror den blir god etter fødsel også

Sniker :shy:

Kjøpte nettopp et superdigg sett i merinoull fra Cubus på 40%, som jeg tenkte å ha på barsel.
Veldig mykt og utrolig behagelig å ha på!

De har flere ulike farger å velge mellom :)

https://cubus.com/no/p/vid-finstrik...argronn-bukser-ullbukse-dameklar/7362372_F791
Hvilken størrelse kjøpte du? Ser noen av de modellene var høye og likevel hadde størrelse S, men de så også veldig tynne ut, så lurer på om M er bedre?

Jeg er forresten 168 cm, og det er gått to uker siden fødsel nå, men jeg er fortsatt +17 kg opp fra normalvekt :happy:

Hvilken størrelse kjøpte du? Ser noen av de modellene var høye og likevel hadde størrelse S, men de så også veldig tynne ut, så lurer på om M er bedre?

Jeg er forresten 168 cm, og det er gått to uker siden fødsel nå, men jeg er fortsatt +17 kg opp fra normalvekt :happy:

Jeg gikk for str L i bukse og M i genser :)

Er 168 høy selv, og relativt brei over hoftene og store lår. Den var ganske stretchy, men ble litt for tight over rumpa i str M for meg, men M var nok bedre mtp lengden på beina riktignok!

Jeg gikk for str L i bukse og M i genser :)

Er 168 høy selv, og relativt brei over hoftene og store lår. Den var ganske stretchy, men ble litt for tight over rumpa i str M for meg, men M var nok bedre mtp lengden på beina riktignok!
Åh, perfekt at jeg spurte når du er like høy hehe! :joyful: Jeg har også brede hofter og store lår, i hvert fall akkurat nå, men bruker ofte S i stretchy bukser. Samtidig bruker jeg L i dongribukser feks, siden de er mye hardere i stoffet.

Frister veldig å bestille nå!:D Da de klærne så veldig behagelige ut (og det begynner å bli kaldere ute!).

Åh, perfekt at jeg spurte når du er like høy hehe! :joyful: Jeg har også brede hofter og store lår, i hvert fall akkurat nå, men bruker ofte S i stretchy bukser. Samtidig bruker jeg L i dongribukser feks, siden de er mye hardere i stoffet.

Frister veldig å bestille nå!:D Da de klærne så veldig behagelige ut (og det begynner å bli kaldere ute!).

Da høres det ut som du vanligvis bruker litt mindre str enn meg - tipper M (muligens S) er bedre for deg enn L :) du har ikke mulighet til å prøve på en Cubus i nærheten? :shy:

Da høres det ut som du vanligvis bruker litt mindre str enn meg - tipper M (muligens S) er bedre for deg enn L :) du har ikke mulighet til å prøve på en Cubus i nærheten? :shy:
Ja, det har jeg selvfølgelig! Bare litt utålmodig og ville helst hatt klærne her i går :hilarious: Men får ta meg en tur ut i morgen og se, kanskje de har flere av fargene i butikk også☺️

Jeg prøvde meg på et par sett fra HM med vide strikkede bukser og cardigans. Kjekt med cardigan og amming. Skal bestemme meg for hvem jeg beholder når de andre settet dukker opp i posten.

Back
Topp