Søker du i skattelistene?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
I går ble skattelistene lagt ut, søker du i dem, og ikke minst sjekker du hvem som har sjekket deg?

Jeg har søkt på meg selv og mannen for å se hvilke tall som kommer opp, føler det kan være greit å vite.
Man vet jo aldri egentlig hva de tallene er, er jo inntekten etter alle fradrag.

Er det ikke sånn at man får en regning på 900kr hvis man gjør det nå?
Mener mannen sa noe om det. Det står i vilkårene eller noe, ikke akkurat noe de annonserer åpenlyst.. Hvis det stemmer så tror jeg det er mange som får seg en overraskelse :p

Mener mannen sa noe om det. Det står i vilkårene eller noe, ikke akkurat noe de annonserer åpenlyst.. Hvis det stemmer så tror jeg det er mange som får seg en overraskelse :p
Nei det gjør man ikke.
Det regnes som offentlig informasjon og skal vært tilgjengelig gratis etter offentligslova.
Endringer som ble gjort for noen år siden var at man kan se hvem som har søkt på deg.
Man får heller ikke opp noen boks hvor man må godta vilkår for å søke og de har ikke lov til å ta betalt for slike tjenester uten og gjøre det veldig klart og kreve godkjenning før bruk

Nei, det har jeg null interesse av.

Nei det er mange år siden sist.

Gidder ikke å søke i dem :p

Nei. Sjekker hverken andres tall eller hvem som kikker på mine.

Nei, men var inne på vg og så hvem som hadde tjent mest i vår kommune, fikk meg en overraskelse, hehe

Ser ikke poenget med det. Har nok med å betale min egen skatt.

Lurer på om det ikke er hvis man benytter seg av selskap for å skjule at det er du som søker

Nei det gjør jeg ikke.
Men var noen jeg "måtte" sjekke før, på den gamle ordningen:p

Nei, null interesse av det.

Finnes en privatperson/selskap som selger det som en tjeneste å søke opp for deg uten at du legger igjen spor. Det er svindyrt. Hørte om en mann som søkte opp seg selv på denne måten og fikk seg en dyr overraskelse...

Selv søker jeg ikke opp verken på den ene eller ande måten.

Nei, det gjør jeg ikke. Skjønner ikke hvorfor man skal søke opp andre i skattelistene. Helt tullete spør du meg.

Ikke i år, men har gjort det noen ganger før :)

Back
Topp