Søke ulønnet permisjon oppsigelsestid?

Navaje

Forelsket i forumet
Kan man gjøre det? Jeg har ingen plasser å bo og det blir tre timer pendling bare en vei og vi har ikke råd til at jeg skal bo på hotell/camping i en og en halv måned. Søkte om å få slutte tidligere på grunn av det, men får ingen svar.. Har to måneder igjen.

Men det står ingenting når det er i oppsigelsestid:(

Nei. Eg trur ikkje det går. Ring ein fagforening ol. Men ulønna permisjon står forklart i link. Hadde det gått ann i oppsigelsestiden, hadde det stått i linken vel.

Jeg tenker at det for bedriften er like greit å sette sluttdato tidlige enn å gi en permisjon i oppsigelsestiden. Det blir jo bare ekstra papirarbeid.
Om du ikke har fått svar på forespørselen din ville jeg tatt en prat med leder og forklart situasjonen, så kan de sikkert finne en løsning :)
Lykke til!

Du kan gjerne søke om det, men det er helt og holdent opp til arbeidsgiver om de vil innvilge eller ikke. Dersom de har klar en erstatter eller klarer seg uten deg den tiden, vil det nok være hensiktsmessig å innvilge den - men trolig trengs du jo slik at de får tid til å skaffe en ny arbeidstaker, og da vil de neppe kunne gi slipp på deg så mye tidligere.. :)

Kan faktisk sykmlde deg om det absolutt ikke går å pendle.

Hvis hun ikke kan reise til jobb pga familiesituasjon og ikke får ulønnet perm de siste mnd. Hva gjør en da?
Men å sykemelde seg? For det første, det er det legen som avgjør. Og skulle det gå gjennom (pga en lege som ikke gjør jobben sin ordentlig, dette som du nevnte er ikke gode grunner for en sykemelding), så syns jeg at det er utnytting av systemet :shy:

Stemoren min kunne ikke sykemelde seg da moren hennes fikk svulst på hjerne og måtte operere, da måtte hun ta ulønnet (ja, det er ikke alternativ her) for å være med. Det var jo ikke HUN som var syk, og da ble sykemelding feil.

Men å sykemelde seg? For det første, det er det legen som avgjør. Og skulle det gå gjennom (pga en lege som ikke gjør jobben sin ordentlig, dette som du nevnte er ikke gode grunner for en sykemelding), så syns jeg at det er utnytting av systemet :shy:

Stemoren min kunne ikke sykemelde seg da moren hennes fikk svulst på hjerne og måtte operere, da måtte hun ta ulønnet (ja, det er ikke alternativ her) for å være med. Det var jo ikke HUN som var syk, og da ble sykemelding feil.

Det er helt sant. Jeg slapp oppsigelsestid i min forrige jobb, da jeg hadde en jobb jeg kunne gå til med en gang. Min forrige arbeidsgiver var grei der.

Det er helt sant. Jeg slapp oppsigelsestid i min forrige jobb, da jeg hadde en jobb jeg kunne gå til med en gang. Min forrige arbeidsgiver var grei der.
Får jo inderlig håpe at ts får gjennom ulønnet eller får slutte tidligere :)

Enig med deg her. Hårreisende forslag. Ja det er kjipt med lang reisevei. Eg jobba østom og skulle flytte vestover, flyttet når oppsigelsestiden var over.
Hadde jeg kunna flytta etter oppsigelsestida, hadde det ikke vært et problem. Dessverre har jeg ingen valg, og det er det som gjør situasjon så vanskelig.

Hadde jeg kunna flytta etter oppsigelsestida, hadde det ikke vært et problem. Dessverre har jeg ingen valg, og det er det som gjør situasjon så vanskelig.

Det skjønner eg. Men likevel er man pliktig til å jobbe i oppsigelsestiden. Men det veit du.

Burde det ikke vært litt bedre planlegging? Har du ingen mulighet, så må du kanskje vurdere å ikke møte opp da, men det får jo konsekvenser da.

Tenker holder arbeidsgiver på deg ut oppsigelsestiden får du vel ikke ulønnet perm, møter du ikke opp kan de si deg opp da men gir jo dårlig rykte

Back
Topp