Søke sv permisjon

starstar

Andre møte med forumet
Har noen av dere som har søkt link til nav siden hvor dette må fylles ut?

Jeg har fått terminbekreftelse av legen nå.

Fylte dere ut elektronisk eller skrev dere ut og sendte pr post?

Hvis dere fyller ut elektronisk hvordan gjør arbeidsgiver med delen han skal sende inn da?

Lurte på om det var lurest å skrive ut papir og få arbeidsgiver til å skrive ut sin del og sende alt i ett i post eller ei. Mye tankesurr; -)
 
Noen som vet hvor mye ferie jeg kan ta inni permisjonstiden? Vil ha mest mulig tid hjemme :)
Ferieloven anbefaler 1 uke ferie før sommeren, 3 uker i sommeren og 1 uke etter sommeren. Utover dette er det arbeidsgiver som bestemmer. Ta en prat med HR/personal.
 
Den elektroniske er en milliard ganger lettere og det tar deg max 10 min. Du slipper unna myye tungvinde greier enn det papirformen foretra deg og den søker opp jobben din med stillingsprosent og alt av seg selv! Den regner også ut når perm begynner og slutter og du kan bare ta bilde med mobilen av dokumeter som skal med og laste opp, så er du good to go!! Den elektroniske er rett og slett kjempe bra!!
Men du må avtale med arbeidsgiver om når du skal ha perm, også har de sin egen link de må inn på og fylle ut til nav, men det kan jobben, bare følg opp at de har sendt inn ved å be om en bekreftelse når det er gjort for de må ha sendt inn opplysninger senest 14 dager etter at du har levert søknaden ellers kan du få avslag. Men når du har fått GO fra jobben, så bare leverer du. Jeg leverte her om dagen og jobben levrte sitt igår :)
 
Noen som vet hvor mye ferie jeg kan ta inni permisjonstiden? Vil ha mest mulig tid hjemme :)

Nav utsetter kun den lovfestede ferien som er 4uker +1 dag. Så dersom du har 5 uker ferie bør du overføre 1 uke til neste år og Ta den etter permisjon eller ta den før perm. Evt. Overføre alle uker og ta alle etter permisjonen.
 
Jeg tenkte å ta årets ferie, 4 uker i høst. September/oktober og så få mannen til å ta 4 uker permisjon samtidig. Sparer feriepengene til den perioden, siden vi ikke skal på noe ferie i år.
 
Back
Topp