Søke perm hos arbeidsgiver.

Hos oss, jobber på sykehus, fikk jeg beskjed om å søke arbeidsgiver først. Da får jeg visstnok ut alle datoer som skal fylles inn i skjemaet til nav:)
 
Samme hvilken uke man søker ? Er 25+3
Du må ha bekreftelse fra jordmor eller lege om at du er gravid og den må være etter 26 svangerskapsuke. Ellers godtar ikke nav den. Jeg søker arbeidsgiver, hun sender papirene til lønningsavdelingen som fyller ut ifht lønn og de sender så papirene videre til nav. Men det er gjerne forskjellig fra bedrift til bedrift hvordan de gjør det, om den gravide selv sender papirene til nav etter de er ferdig utfylt fra bedriften ifht lønn eller om de sender inn
 
Jeg har søkt hos nav nå. Så forteller det bare til jobb på tirsdag. De må bare ettersende attest på ferie og inntektsopplysninger :)
 
Er ikke sikker på det men trodde ikke arbeidsgiver trengte bekreftelse fra legen? Kommer i hvert fall til å ha det for nå skal jeg ikke innom på jobb før om to uker og da er jeg snart 29 uker og har vært hos jm:) håper ikke det blir for sent men jeg gidder ikke reise ned kun for å fylle ut søknad:p
 
Her må jeg få terminbekreftelse hos jordmor. Skriver da ut papirene fra navn som jeg tar med til arbeidsgiver og leverer inn søknaden der. De videresender til lønningskontoret som vidersender det til navn :)
 
Her må jeg få terminbekreftelse hos jordmor. Skriver da ut papirene fra navn som jeg tar med til arbeidsgiver og leverer inn søknaden der. De videresender til lønningskontoret som vidersender det til navn :)

Jo men jeg mener den egne søknaden som man kun sender til arbeidsgiver. Ikke de papirene fra nav.
 
Har ikke fått beskjed om å fylle ut noe som helst til arbeidsgiver?? :eek:
 
Jo men jeg mener den egne søknaden som man kun sender til arbeidsgiver. Ikke de papirene fra nav.

Søknaden som bare skal leveres til arbeidsgiver leverer jeg samtidig. Arbeidsgiver vil ha papirene fra nav også da så venter med til uke 28 å leverer begge deler da :)
 
Ikke sikkert alle må søke til arbeidsgiver? Når du skrev det med at lønningskontoret sender videre til nav, lurer jeg på om de kanskje gjør det hos oss og?? De skulle nemlig ha alle arkene til sykemeldinga på jobb, bortsett fra min del da. Hmm. Håper jeg finner greit ut av dette.
 
Her skal det søkes til nav og arb.giver må fylle ut et skjema. Og så gir jeg bare ca datoer til arb.giver
 
Jeg fikk beskjed om at jeg kunne søke om permisjon til arbeidsgiver når som helst, og at jeg like godt kunne gjøre det nå (er i uke 25). Permisjonen er jo fra 3 uker før termin, og den har jeg jo fått på UL allerede. Sykemelding eller svangerskapspenger som eventuelt kommer i forkant har ingen betydning for permisjonstiden.
 
Hvis man har flere arbeidsgivere da?
Har en hovedjobb og en ekstra. Vil jo ha med den ekstra i beregninga for jeg har hatt noen fine lønninger der det siste året..
 
Back
Topp