Søke pappapermisjon etter barnet er født?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Spørsmål til dere som har gjort dette før. Er det slik at pappen skal søke om sin del av permisjon etter barnet er født? Jeg har søkt om å ta min kvota og fellesperioden. Pappaen skal ta sin del etter meg. Mulig jeg tar noe ulønnet før pappaen sin deel også (skal da søke om utsettelse av hans del). Er det riktig at pappaen skal sende inn papirene når jeg allerede er i permisjon? Er redd for å miste fristene og noe vi har krav på :)

Førstegangs jeg også, men sånn jeg har forstått det trenger ikke pappaen søke permisjon før det begynner å nærme seg at det er hans tur :)

Så lenge pappaen jobber så kan han utsette sin permisjon, men hvis ikke har han ikke krav på utsettelse. Det fikk vi vite først nå. Ellers så er det vel 6 uker før fellesperioden er over jeg leste at det måtte søkes. Men dette kommer vel også an på hvilket fylket man bor i? Her søker vi samtidig som jeg søker, så vi er sikre på å ikke gå glipp av noen frister.

I følge Nav så søker far mens mor ennå er i permisjon, det er behandlingstid som varierer fra fylke til fylke, men far må søke før felleskvoten er over.

Pappaen må søke rundt 6 uker før. Om han skal ta rett etter fellesperioden (eller din periode), må han søke 6 uker før din periode går ut. Om han ikke skal ha rett etterpå så må han huske å søke utsettelse FØR permisjonen din går ut :)

Kommer til å søke i desember januar tider tenker jeg

Jeg lurer på; går det Ann at jeg og pappaen har permisjon noen uker samtidig? På slutten av min permisjonstid? Noen som vet? :):)

Tuuusen takk for svar dere! Jeg bare fant ut at min permisjon er ferdig i midten av juli, og lille skal begynne i BHG i august, så er jo utrolig kjedelig for han å ha permisjon når lille går i BHG[emoji13] men går jo Ann å bare vente med å begynne i BHG, så kan hun være ekstra lenge hjemme[emoji1][emoji1]

Tuuusen takk for svar dere! Jeg bare fant ut at min permisjon er ferdig i midten av juli, og lille skal begynne i BHG i august, så er jo utrolig kjedelig for han å ha permisjon når lille går i BHG[emoji13] men går jo Ann å bare vente med å begynne i BHG, så kan hun være ekstra lenge hjemme[emoji1][emoji1]

Nå ble jeg nysgjerrig, hvordan får du til å ha permisjon helt til juli?
Det funker å gjøre det sånn du sier, bare vær obs på at dere kanskje må betale for bhg-plass fra starten av nytt bhg-år (som regel 1. eller 15. august), selv om jenta starter senere. [emoji4]

Nå ble jeg nysgjerrig, hvordan får du til å ha permisjon helt til juli?
Det funker å gjøre det sånn du sier, bare vær obs på at dere kanskje må betale for bhg-plass fra starten av nytt bhg-år (som regel 1. eller 15. august), selv om jenta starter senere. [emoji4]
Jeg ble også nysgjerrig på det.
Har termin 18.mai og har kun permisjon til 04.april med 80 %dekning. Da overtar far og har til 13.juni ca

Farao!! Nå har jeg regnet helt feil... baaaah, min arbeidsgiver som sa at det ble riktig, men det gjør jo ikke det, for av de 59 uke så skal vel pappa ha 10? De trekkes fra? Herlighet, hun har 2 barn selv, dette burde hun visst[emoji23][emoji23]

Åhh, kjente jeg ble litt irritert nå, er jo det som er blitt skrevet på permisjonssøknaden min til jobb nå[emoji15] må sikkert fylle den ut på nytt[emoji23]

Ah, så kjedelig! [emoji53] Bra du fant ut av det! Vi skal ha 100 % lønn i permisjonen, og da er min del (dvs 39 uker) ferdige i midten av januar. Skal da ha ulønnet permisjon noen mnd, før pappan tar sine uker i løpet av sommeren.

Ah, så kjedelig! [emoji53] Bra du fant ut av det! Vi skal ha 100 % lønn i permisjonen, og da er min del (dvs 39 uker) ferdige i midten av januar. Skal da ha ulønnet permisjon noen mnd, før pappan tar sine uker i løpet av sommeren.

Ja! Takk for at du satt hjernen min i sving[emoji1] skjønner! Jeg skal ha 80%, pluss 4 uker ferie i år, så da blir det til mai 2018. Så tar min mann sine 10, så tar jeg 6 uker ferie så jeg også får uka med barnehagestart:):) DA var planen klar[emoji1] da slipper jeg akkurat å ta ulønnet:) Åsså får jeg og mannen 3 uker sammen på sommeren om han tar 3 uker ferie i tillegg:):)

Ja! Takk for at du satt hjernen min i sving[emoji1] skjønner! Jeg skal ha 80%, pluss 4 uker ferie i år, så da blir det til mai 2018. Så tar min mann sine 10, så tar jeg 6 uker ferie så jeg også får uka med barnehagestart:):) DA var planen klar[emoji1] da slipper jeg akkurat å ta ulønnet:) Åsså får jeg og mannen 3 uker sammen på sommeren om han tar 3 uker ferie i tillegg:):)

[emoji23][emoji23] Haha, jo bare hyggelig! [emoji13]
Greit å slippe ulønnet permisjon om man kan, med tanke på at man mister div. rettigheter.. Her har ikke pappan så mye mulighet til å ta permisjon når det passer oss best, så jeg måtte tatt noe ulønnet selv med 80% dekning, så vi fant ut at jeg like gjerne kunne ha ulønnet permisjon flere måneder, og få mest mulig penger utbetalt[emoji6]

[emoji23][emoji23] Haha, jo bare hyggelig! [emoji13]
Greit å slippe ulønnet permisjon om man kan, med tanke på at man mister div. rettigheter.. Her har ikke pappan så mye mulighet til å ta permisjon når det passer oss best, så jeg måtte tatt noe ulønnet selv med 80% dekning, så vi fant ut at jeg like gjerne kunne ha ulønnet permisjon flere måneder, og få mest mulig penger utbetalt[emoji6]

Det er helt sant! Det er litt av en kabal det her, jeg tenker spesielt når ikke mannen din kan i den tiden dere trenger [emoji4] men godt en finner ut av det! Å så lenge en klarer seg med ulønnet så det jo det bare heeelt topp!! [emoji1][emoji1]

Back
Topp