Søke om permisjon

missoz

Elsker forumet
Har begynt å lese litt om permisjon osv...
Jeg jobber som ekstravakt i hjemmetjenesten + at jeg er ekstravakt på sykehuset( men har ikke jobba der siden jul), har kontrakt i hjemmetjenesten frem til august og på sykehuset frem til juni... Veit ikke hvor mye jeg kommer til å jobbe fremover, lurer derfor på om det er noen som vet hvordan de regner på foreldrepenger ut fra det?

Vet en skal ha jobbe 6/10mnd før fødsel, vil det si at jeg må ha 6 lønnsslipper eller går det på dato? foreløbig termin er 21/8 så da begynner jo permen min den 1/8, regner de pengene fra 1/10 da?

synes dette er skikkelig vanskelig og får hodepine bare av tanken...

Om det er noen som svarer, Tusen takk for hjelpa

missoz skrev:
Har begynt å lese litt om permisjon osv...
Jeg jobber som ekstravakt i hjemmetjenesten + at jeg er ekstravakt på sykehuset( men har ikke jobba der siden jul), har kontrakt i hjemmetjenesten frem til august og på sykehuset frem til juni... Veit ikke hvor mye jeg kommer til å jobbe fremover, lurer derfor på om det er noen som vet hvordan de regner på foreldrepenger ut fra det?

Vet en skal ha jobbe 6/10mnd før fødsel, vil det si at jeg må ha 6 lønnsslipper eller går det på dato? foreløbig termin er 21/8 så da begynner jo permen min den 1/8, regner de pengene fra 1/10 da?

synes dette er skikkelig vanskelig og får hodepine bare av tanken...

Om det er noen som svarer, Tusen takk for hjelpa

For å få foreldrepenger må man ha jobbet i minst 6 av de 10 siste mnd og ha tjent minst 35 000 kr... Som hovedregel(forutsatt at du har opptjent rett til foreldrepenger) går de ut fra de siste 4 ukene når det gjelder fast inntekt, og det du har jobbet variabelt regnes det et snitt av over de siste 3,6 eller 9 mnd før permisjonen.. Om du har en fast stillingsprosent du jobber i hjemmetjenesten og på sykehuset (det du har kontrakt på) vil du få foreldrepenger forutsatt at du har vært ansatt mer enn 6 mnd når du starter permisjonen, i tillegg vil du da få et snitt av det du har tjente ekstra utenom.. Om du derimot bare har ekstravakter du jobber kan det ikke gå mer enn 14 dager mellom vaktene ellers regnes det ikke som en periode og da teller det ikke med i opptjeningen til foreldrepengene.. Om du f.eks har to vakter i begynnelsen av mnd og to mnd i slutten av mnd kan du ikke regne det som en hel mnd som teller med i opptjeningen....

Back
Topp