Søke om permisjon

missoz

Elsker forumet
Har begynt å lese litt om permisjon osv...
Jeg jobber som ekstravakt i hjemmetjenesten + at jeg er ekstravakt på sykehuset( men har ikke jobba der siden jul), har kontrakt i hjemmetjenesten frem til august og på sykehuset frem til juni... Veit ikke hvor mye jeg kommer til å jobbe fremover, lurer derfor på om det er noen som vet hvordan de regner på foreldrepenger ut fra det?

Vet en skal ha jobbe 6/10mnd før fødsel, vil det si at jeg må ha 6 lønnsslipper eller går det på dato? foreløbig termin er 21/8 så da begynner jo permen min den 1/8, regner de pengene fra 1/10 da?

synes dette er skikkelig vanskelig og får hodepine bare av tanken...

Om det er noen som svarer, Tusen takk for hjelpa

missoz skrev:
Har begynt å lese litt om permisjon osv...
Jeg jobber som ekstravakt i hjemmetjenesten + at jeg er ekstravakt på sykehuset( men har ikke jobba der siden jul), har kontrakt i hjemmetjenesten frem til august og på sykehuset frem til juni... Veit ikke hvor mye jeg kommer til å jobbe fremover, lurer derfor på om det er noen som vet hvordan de regner på foreldrepenger ut fra det?

Vet en skal ha jobbe 6/10mnd før fødsel, vil det si at jeg må ha 6 lønnsslipper eller går det på dato? foreløbig termin er 21/8 så da begynner jo permen min den 1/8, regner de pengene fra 1/10 da?

synes dette er skikkelig vanskelig og får hodepine bare av tanken...

Om det er noen som svarer, Tusen takk for hjelpa