Søke om permisjon til arbeidsgiver

Strikkelisa

Betatt av forumet
Håper noen av dere kanskje kan hjelpe meg? Har dere søkt permisjon til arbeidsgiver? Tenkte jeg skulle hive meg rundt og få det unna... Men hvordan formulerer jeg meg? Kommer ikke til å skrive en kjempeformell søknad heller... Har kontrakt ut juni, termin 29. juni og må starte permisjonen senest 8. juni. Ber jeg om permisjon ut arbeidsperioden min?

Må jeg ha noe fra min arbeidsgiver ift NAV?

Må man søke arbeidsgiver?

Trodde man bare trengte å varsle dem om at man var gravid og dermed skulle ut i perm.

Det er et skjema arbeidsgiver skal fylle ut til nav, ja. Tidligere het det lønns- og trekkoppgave, men vet ikke om det har endret navn nå.

Jeg har hvertfall fått beskjed om å gi skriftlig melding om permisjon. De kan jo ikke akkurat si nei, men det er vel for å ha ting på "stell". Er blank på alle skjemaer i forbindelse med svangerskapet jeg [8D]

Vi har et skjema på jobben som jeg mener holder å fylle ut.
De vil ha det 3 måneder før permisjon starter. Men nå vet jo både personalavd og min avd at jeg skal ut så tror ikke de er så nøye på det...

jeg søker via internettet som vi har på Rikshospitalet. bare trykker inn datoer for termin, om jeg skal ha ferie under permisjonen, og andre datoer. trodde ikke jeg trenger å skrive/formulere meg på noen annen måte :)

Du trenger ikke å søke til arb.giver, perm er jo noe du har krav på[:)]
Men du må varsle de i forhold til datoer for permisjonsstart, ferie, maksdato (siste dag av permisjonen) osv

Har de bedt om det skriftlig så er det jo bare å sende de en liten "oversikt" da[:)]

Ja, er vel mer ett "varsel om permisjon". De skulle hvertfall ha det skriftlig. Poenget er at jeg ikke er fast ansatt, og derfor ikke er tilknyttet dem under hele permisjonen. Egentlig bare 3 uker av den, iom at jeg bare har kontrakt ut juni. Har nå levert "søknaden" og vil tro det holder når jeg skrev at jeg skulle ha permisjon fom 8. juni og ut arbeidsforholdet. [:)] 

Skal også søke permisjon til jobb selv om arbeidsforholdet går ut 16.februar..
Skriver vel fra permisjonsdato og til kontrakten går ut..
Skriver vel også noe om at jeg ønsker ferien i slutten av permisjonen min..

Du trenger bare å skrive en mail med permisjonens startdato og sluttdato... Jeg har bare skrevet startdato foreløpig siden jeg ikke vet hvor mye ferie jeg skal ta ut rett etterpå. Arbeidsgiver skal fylle ut skjema med dine inntektsopplysninger som Nav skal ha. Det er det hele. De kan lastes ned på nav sine sider. Her gjør de det på lønningskontoret og sender det også. Spør hvordan det er på jobben din. Veldig viktig for søknaden din at nav får det arket hvertfall.

Hvordan det gjøres er jo forskjellig fra arbeidsgiver til arbeidsgiver. En søknad, eller rettere sagt varsel, må man levere uansett i god tid. Min arbeidsgiver har et eget skjema. Man må fylle inn startdato, hvor lang permisjon (80 eller 100 % uttak) og om man skal ha noe ferie ila fødselspengeperioden. Jeg f.eks har 4 uker 2011-ferie jeg skal ta i høst, dette blir jo bare en forlengelse av permisjonen men arbeidsgiver må jo vite om det.

Back
Topp