Søke om permisjon på jobbe

Mammabobla

Forelsket i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Septemberlykke 2024
Hei!

første gang jeg har rett på foreldrepenger såe tydligvis grønn på det her. Det står overalt om permisjonsøknad til nav, noe jeg har søkt på. Men til arbeidsplassen? Hvordan søker dere her? Er det noe mal? Noen frist?
Er uke 32 (!!!!!) og gikk opp for meg nå at jeg gjerne på søke skriftlig til arbeidsgiver om perm, selvom jeg har opplyst om termindato og at arbeidsgiver vet at jeg skal i perm om noen uker.
Hjelp
 
Hør med arbeidsplassen din hvilke prosedyrer de har, om de har et ark du skal fylle ut osv. Noen arbeidsplasser vil ha et ark utfylt av deg, mens det holder å fortelle det muntlig til noen.
 
Hei!

første gang jeg har rett på foreldrepenger såe tydligvis grønn på det her. Det står overalt om permisjonsøknad til nav, noe jeg har søkt på. Men til arbeidsplassen? Hvordan søker dere her? Er det noe mal? Noen frist?
Er uke 32 (!!!!!) og gikk opp for meg nå at jeg gjerne på søke skriftlig til arbeidsgiver om perm, selvom jeg har opplyst om termindato og at arbeidsgiver vet at jeg skal i perm om noen uker.
Hjelp
Jeg jobber i Bergen kommune, og der må vi hvertfall fylle ut søknadsskjema og levere bekreftelse på termin fra legen.. selvom de vet jeg er gravid og skal ha perm.. ..de har eget skjema.. så kan nok være litt lurt å høre med arbeidsgiver:happy:
 
Arbeidsmiljøloven regulerer når du er nødt til å gi beskjed: Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år. Oversittelse av fristene medfører ikke at arbeidstaker må utsette permisjonen dersom permisjon er nødvendig på grunn av forhold som arbeidstakeren ikke hadde kjennskap til ved fristens utløp.

Hvordan du må gi arbeidsgiver beskjed, er opp til din arbeidsgiver. Så spør på jobben din :)
 
Hos oss fyller vi ut et skjema som bekrefter opplysningene til nav:)
 
Back
Topp