Søke om permisjon hos Arbeidsgiver??

Isaell

Flørter med forumet
Noen som har søkt om permisjon hos Arbeidsgiver? evt hva vi må skrive i den? jeg har ikke søkt, men hos nav. Trodde det gikk automatisk hos Arbeidsgiver. hehe. Fint å høre om hva dere erfare og erfaring :):)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Du sender inn søknaden til NAV. Arbeidsgiver har ansvaret for å sende inn inntektsopplysningene. Såvidt jeg vet så må man ikke søke arbeidsgiver om å få permisjon.

Man søker bare nav, men det er jo vanlig å informere arbeidsgiver om datoer.

Du sender inn søknaden til NAV. Arbeidsgiver har ansvaret for å sende inn inntektsopplysningene. Såvidt jeg vet så må man ikke søke arbeidsgiver om å få permisjon.
Jeg måtte sende skriftlig beskjed om når jeg skulle ut i permisjon. Er regler hos oss om at det skal gis beskjed innen så mye tid i forveien.

Jeg måtte sende skriftlig beskjed om når jeg skulle ut i permisjon. Er regler hos oss om at det skal gis beskjed innen så mye tid i forveien.
Joa. Men det handler om å gi beskjed. Man må ikke søke arbgiver om å få permisjon. For det får man jo uansett :-P

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Det med Nav har jeg ordnet. for fikk tlf fra arbeidsgiver i dag at jeg måtte sende inn via mail eller skriftlig søknad om når og hvor lenge jeg blir vekke. Er usikker selv om jeg skal i det hele tatt tilbake i samme jobben. så synes det er litt vanskelig. ;);)

Det med Nav har jeg ordnet. for fikk tlf fra arbeidsgiver i dag at jeg måtte sende inn via mail eller skriftlig søknad om når og hvor lenge jeg blir vekke. Er usikker selv om jeg skal i det hele tatt tilbake i samme jobben. så synes det er litt vanskelig. ;);)

Hvorfor vil du ikke tilbake til samme jobb? Jeg er nysgjerrig :-P

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Det er jeg lit usikker på også.
Skriv dato når permisjonen din starter og slutter. Skriv opp datoer for ferie dersom du skal ta ut det rett etterpå/i sammenheng med permisjonen.

Er arbeidstiden og litt andre ting. Har fra før en datter på snart 5 år og har aldri blitt tatt hensyn til eller noe form for forståelsen. Sjefen min er ikke den letteste å samarbeide med og har vært i 10 år i samme firma og føler jeg ikke får brukt mine resurser pga sjefen min slipper meg ikke til. Ønsker å ha følelsen av at noen ønsker å ha meg der og ikke blir motarbeidet. ;);)

Vi må fylle ut et skjema hos arbeidsgiver. Jobber i staten. Men som skjemaene i NAV, er det så komplisert at de ikke skjønner det selv en gang. Driver derfor fortsatt å retter på det, enda det er måneder siden jeg leverte det første gang.

Er arbeidstiden og litt andre ting. Har fra før en datter på snart 5 år og har aldri blitt tatt hensyn til eller noe form for forståelsen. Sjefen min er ikke den letteste å samarbeide med og har vært i 10 år i samme firma og føler jeg ikke får brukt mine resurser pga sjefen min slipper meg ikke til. Ønsker å ha følelsen av at noen ønsker å ha meg der og ikke blir motarbeidet. ;);)

Skjønner... Du kan jo se etter jobber i permisjonstiden da? :-) Greit å ha en annen jobb å gå til før man slutter i den man har. Snakker av erfaring :-( :-P

Eg måtte informera jobben om det tre mnd skriftleg før eg skulle ut i permisjon. Personalsjefen sendte mail med eit ark eg måtte fylle ut og senda tilbake med underskrift frå meg, gubben (jobbar i samma firma) og min avdelingssjef.

Eg kjem til å følgja godt med på stillingsannonser og håpar eg får meg ny jobb innen 2015 - jobben eg har i dag er heilt grei, men taklar virkelig ikkje sjefen eller det arbeidsmiljøet som har blitt der :/

Jobber også i staten, der var det skjema som måtte sendes inn. Dette måtte gjøres for at bla inntektsopplysninger skulle sendes nav. Hadde jo avklart det med leder før jeg søkte, det kom jo ikke som noen overraskelse :-)

Tror de fleste "større" selskap har egne skjema og rutiner/frister for å orientere om permisjon. Er jo ikke en søknad i så forstand man sender for man har rett på permisjon.

Vi måtte også fylle ut et skjema (jobber i kommunen), dette er prosedyre for at de sender inntektsopplysninger til NAV.

Tror det var mest det praktiske informasjon de var ute etter. Blir nok å søke nye jobber innen januar 2015. Kjenner det blir godt for meg :):):)

Jeg måtte sende søknad til arbeidsgiver innen 3 måneder før permisjonsstart. Tror nok ingen sånne ting går automatisk i kommunen uansett :-P

Jeg måtte sende søknad til arbeidsgiver innen 3 måneder før permisjonsstart. Tror nok ingen sånne ting går automatisk i kommunen uansett :-P

I kommunen og staten er det sikkert mer regler for permisjon enn det private ;)

Søkt bare til NAV, og opplyst til arb. giver. Så har jeg søkt permisjon utenlønn(skriftlig) utover NAV hos en av mine 2 arb.givere.

Kun til nav, gitt beskjed til arbeidsgiver om mår den begynner, det er det:-) er ingen regel som sier noe annet tror jeg

Back
Topp