Søke om fri fra jobb

Heidetermeg

Forelsket i forumet
Juliknøttene 2022
Julibarna2024☀️
Forrige gang vi var i IVF-loopen var jeg kjempeåpen om situasjonen. Både leder og mine nærmeste kollegaer visste i stor grad hvorfor jeg i blant var borte fra jobb, og jeg hadde ingen problemer med å søke om permisjon for reisevei+time på st Olavs. Denne gangen kjenner jeg på et stort behov for å kunne holde det litt mer hemmelig nå i starten. Klarer ikke å sette ord på hvorfor, men det er det som føles riktig nå. Siden jeg må bruke 1 dag til reise og 1 dag til innsett, så må jeg egentlig søke om permisjon. Men siden de fleste vet at vi er avhengige av IVF, så føler jeg det er så lett for folk å anta hvorfor jeg søker om fri.
Er det et alternativ å bruke egenmelding disse dagene? Jeg er lærer, så er avhengig av vikar når jeg er borte.

Forrige gang vi var i IVF-loopen var jeg kjempeåpen om situasjonen. Både leder og mine nærmeste kollegaer visste i stor grad hvorfor jeg i blant var borte fra jobb, og jeg hadde ingen problemer med å søke om permisjon for reisevei+time på st Olavs. Denne gangen kjenner jeg på et stort behov for å kunne holde det litt mer hemmelig nå i starten. Klarer ikke å sette ord på hvorfor, men det er det som føles riktig nå. Siden jeg må bruke 1 dag til reise og 1 dag til innsett, så må jeg egentlig søke om permisjon. Men siden de fleste vet at vi er avhengige av IVF, så føler jeg det er så lett for folk å anta hvorfor jeg søker om fri.
Er det et alternativ å bruke egenmelding disse dagene? Jeg er lærer, så er avhengig av vikar når jeg er borte.