Søke om foreldrepenger

Det der skal arbeidsgiver sende inn til NAV, du skal vel bare søke så sender arbeidsgiver inn inntektsopplysningene? Eller er det ikke full/fast jobb? Hvis det er fast jobb så teller sykmeldingen som å være i jobb.

Takk! Her er det jeg som sitter med sykemeldinger og tenkte jeg kunne fylle ut min egen for så å få arbeidsgiver til å godkjenne da jeg ønsker å ha kontroll på at de faktisk sender inn riktige opplysninger.
 
Takk! Her er det jeg som sitter med sykemeldinger og tenkte jeg kunne fylle ut min egen for så å få arbeidsgiver til å godkjenne da jeg ønsker å ha kontroll på at de faktisk sender inn riktige opplysninger.
Trodde arbeidsgiver fikk beskjed fra nav om hva de skal sende inn etter at du har søkt? Men høres uansett ut som du skal sende inn siste 3 mnd nå, sånn jeg har forstått det.
 
Takk! Her er det jeg som sitter med sykemeldinger og tenkte jeg kunne fylle ut min egen for så å få arbeidsgiver til å godkjenne da jeg ønsker å ha kontroll på at de faktisk sender inn riktige opplysninger.
De tar utgangspunkt i det du har tjent de siste tre mnd før permisjonsstart, som da er sykepengene dine. Det er kun hvis man blir arbeidsledig at de tar utgangspunkt i det man hadde de tre siste mnd før man sluttet å jobbe :)
 
Trodde arbeidsgiver fikk beskjed fra nav om hva de skal sende inn etter at du har søkt? Men høres uansett ut som du skal sende inn siste 3 mnd nå, sånn jeg har forstått det.

Jeg har rådført meg med NAV og forstått det som at de ikke gir arbeidsgivere beskjed om hva de skal sende inn, og at det får konsekvenser for oss som skal ha permisjon om arbeidsgiver ikke sender inn inntektsopplysninger i tide. Jeg har bedt om bekreftelse fra arb.giver når de har sendt inn dette så følger jeg med på at det skjer i tide.
 
Back
Topp