søke om foreldrepenger....

Bkno4399062

Andre møte med forumet
hei alle andre oktober-mammaer :) Da sitter jeg her med søknadspapirene til nav, ble anbefalt av de på nav kontoret å gjøre det elektronisk, for det var sååååå enkelt.... velllll............mange av dere som har gjort det? får absolutt ikke til noe elektronisk, å de på nav kontoret sa jeg kunne bruke helsekortet som dokumentasjon, mens på søknadspapirene står det at man ikke kan det?? æsj, gir opp hele greia å utsetter det enda lengre... #blåstutfrustrasjon#

Jeg synes det gikk greit, men vet mange sliter. Kan bekrefte at du må ha egen terminbekreftelse fra legen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Du må ha en terminbekreftelse med dato etter 26 fullgåtte svangerskapsuker. Det får du gratis hos jordmor, sikkert bare å ringe å spørre tidlig i morgen. Så må du huske å printe ut søknaden, fordi den krever skriftlig underskrift!! Lykke til. Du kan også ringe foreldrepengertelefonen eller chatte med nav på Facebook, dyder heter gruppen: nav foreldrepenger!!

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har heller ikke gjort det enda og det begynner å stresse meg. Bare sett og lest på søknaden, gitt opp hver gang :P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Skriv ut søknaden fra nav.no og fyll ut. Synes det var greit å forstå jeg. Send deretter i posten

Sent from my iPhone using BV Forum

Sliter selv.. Haff!!!

Sendt fra min IPhone 5C :)

Fikk streng beskjed om at jeg måtte ha egen terminbekteftelse og at det ikke var godt nok med kopi av helsekortet... :s
De på NAV skrev ut søknaden for meg, nevnte aldri noe om elektronisk :p gikk greit å skrive på ark, så fikk jeg hun ene damen til å lese gjennom alt for meg før hun tok den inn og vips så var alt i orden :D

Leg lasta ned skjemaet, fylte det ut på pc og skrev det ut :)
Var å leverte det på nav i går.

Jeg la med egen terminbekreftelse fra lege :)

sendt fra Note 3 - sengekos

Skrev også ut skjema ifra nav sine sider. Ringte nav å spurte på de punktene jeg ikke forstod. Veldig greit! De var hjelpsomme og forklarte det enkelt :) Tror de er vant me at folk ringer så ingen problem, du kan også chatte med de på facebook :)

Jeg sendte inn mitt forrige uke, lå kun ved terminbekreftelse, samt lønnslipp i tillegg til søknadskjema... trenger man noe mer?

Jeg sendte inn mitt forrige uke, lå kun ved terminbekreftelse, samt lønnslipp i tillegg til søknadskjema... trenger man noe mer?

Arbeidsgiver må sende inntektsopplysninger:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp