Søke ny jobb?

Seawave

Elsker forumet
Jeg har akkuratt utdannet meg som yrkessjåfør, og storesøster begynner i barnehage i august. Så tanken var å søke jobb nå, men håp om oppstart i september. Jeg skulle bare vente med søking til vi så hvordan dette forsøket gikk.

Graviditeten er planlagt, men med 2 år som prøvere forige gang, og 2 aborter, så turde vi ikke å ha med i beregningen at det skulle klaffe på første forsøk. Men jaggu meg sitter jeg her gravid på første forsøk, og har allerede passert tida for begge de forige abortene!

Så nå er jeg veldig usikker ift hva jeg skal gjøre med tanke på jobbsøking. Jeg fikk kraftig bekkenløsning og ble 100% sykemeldt allerede i uke 16 forige graviditet, og kjenner allerede anntydning til at den kommer til å komme tidlig tilbake. I tillegg fikk jeg svangerskapsforgiftning, og har stor rissiko for å få det igjen denne gangen. Så det mest praktiske er å vente med jobb til etter fødsel & permisjon. Men så har jeg så lyst å komme i gang også!

Så jeg står egentlig mellom å ikke søke jobb enda, og "måtte" være hjemme i 1,5-2år til, som jeg egentlig ikke vil siden jeg har vært hjemme sammenhengende siden desember 2013, og klør etter å komme meg ut i nytt yrke.
Eller søke jobb, ikke si noe om graviditeten, og rissikere å bli sykemeldt bare noen uker etter annsettelsen, for så å bli borte fra jobb i 1,5 år, som vil gi ett utrolig dårlig inntrykk av meg til evt ny sjef.
Eller søke jobb, fortelle at jeg er gravid og at det er stod fare for tidlig sykemelding og lang tid ute av jobb, men rissikere abort iløpet av de neste 2 mnd, og da kanskje ikke få jobben fordi de vet at vi planlegger ny graviditet osv osv med negative ting som kommer ved å informere om graviditet allerede nå.
Jeg er så usikker :-(

Jeg har akkuratt utdannet meg som yrkessjåfør, og storesøster begynner i barnehage i august. Så tanken var å søke jobb nå, men håp om oppstart i september. Jeg skulle bare vente med søking til vi så hvordan dette forsøket gikk.

Graviditeten er planlagt, men med 2 år som prøvere forige gang, og 2 aborter, så turde vi ikke å ha med i beregningen at det skulle klaffe på første forsøk. Men jaggu meg sitter jeg her gravid på første forsøk, og har allerede passert tida for begge de forige abortene!

Så nå er jeg veldig usikker ift hva jeg skal gjøre med tanke på jobbsøking. Jeg fikk kraftig bekkenløsning og ble 100% sykemeldt allerede i uke 16 forige graviditet, og kjenner allerede anntydning til at den kommer til å komme tidlig tilbake. I tillegg fikk jeg svangerskapsforgiftning, og har stor rissiko for å få det igjen denne gangen. Så det mest praktiske er å vente med jobb til etter fødsel & permisjon. Men så har jeg så lyst å komme i gang også!

Så jeg står egentlig mellom å ikke søke jobb enda, og "måtte" være hjemme i 1,5-2år til, som jeg egentlig ikke vil siden jeg har vært hjemme sammenhengende siden desember 2013, og klør etter å komme meg ut i nytt yrke.
Eller søke jobb, ikke si noe om graviditeten, og rissikere å bli sykemeldt bare noen uker etter annsettelsen, for så å bli borte fra jobb i 1,5 år, som vil gi ett utrolig dårlig inntrykk av meg til evt ny sjef.
Eller søke jobb, fortelle at jeg er gravid og at det er stod fare for tidlig sykemelding og lang tid ute av jobb, men rissikere abort iløpet av de neste 2 mnd, og da kanskje ikke få jobben fordi de vet at vi planlegger ny graviditet osv osv med negative ting som kommer ved å informere om graviditet allerede nå.
Jeg er så usikker :-(
Kan du ikke søke ny jobb, og på eventuelle intervjuer fortelle at du er gravid? Du trenger jo ikke å si noe om at du har hatt komplikasjoner i tidligere svangerskap eller at du planlegger å utvide permisjonen ☺

Det fungerer litt sånn "søknad og intervju i samme slengen". Og hvis man ser bort i fra graviditeten er jeg nesten sikret jobb flere plasser, da jeg har hørt fra flere av firmaene her at de er desperate etter nordmenn. Og jeg som jente stiller sterkt. Men ikke med en graviditet. Men så sliter jeg med å "lure" dem også, siden dette ikke bare vil være første jobben innenfor yrket, men også eneste referansen jeg har hvis jeg skal søke hos andre firmaer. Og da er jeg redd hvilke konsekvenser det kan få for meg fremover om de føler seg "lurt" av meg :-/

Jeg tror de fleste arbeidsgivere er klar over "riskoen" ved å ansette ei jente i fruktbar alder, ville ikke sagt noe om graviditet og tatt jobb dersom du får tilbud.
Skjønner forsåvidt godt tanken om at man ikke vil "lure" noen, men du har jo lyst til å jobbe, og i løpet av ett langt arbeidsliv er tross alt ikke 1,5-2 år sååå mye :wideyed:
Håper du finner ut av hva du vil gjøre, og lykke til med graviditeten :-)

Jeg tror de fleste arbeidsgivere er klar over "riskoen" ved å ansette ei jente i fruktbar alder, ville ikke sagt noe om graviditet og tatt jobb dersom du får tilbud.
Skjønner forsåvidt godt tanken om at man ikke vil "lure" noen, men du har jo lyst til å jobbe, og i løpet av ett langt arbeidsliv er tross alt ikke 1,5-2 år sååå mye :wideyed:
Håper du finner ut av hva du vil gjøre, og lykke til med graviditeten :-)

Hihi, sant nok :-)
Vi planlegger ganske mange barn, så det gikk opp for meg for litt siden, at det kan bli lite arbeid på meg de neste 10 åra :-| :-o
Men vil jo jobbe litt innimellom graviditetene da :p
Er forøvrig kronisk syk, så er bare snakk om deltidsjobb uansett.
Men de fleste har sikkert ferie nå, så har vel noen uker på meg før det er vits å møte opp på kontoret deres uansett...

Hihi, sant nok :)
Vi planlegger ganske mange barn, så det gikk opp for meg for litt siden, at det kan bli lite arbeid på meg de neste 10 åra :-| :-o
Men vil jo jobbe litt innimellom graviditetene da :p
Er forøvrig kronisk syk, så er bare snakk om deltidsjobb uansett.
Men de fleste har sikkert ferie nå, så har vel noen uker på meg før det er vits å møte opp på kontoret deres uansett...
Ååå, så koselig - må bare spørre hvor mange barn dere planlegger? :-) Jeg kunne ønsket meg fire, men er allerede 34 og bare såvidt på vei med forhåpentligvis førstemann etter mange års prøving og tilslutt IVF, så tror 2 er mer realistisk nå ;-)

Apsolutt "minstekrav" er 3, men vi vil helst ha ihvertfall 4, og gjerne 5 eller 6 om vi rekker det og får muligheten :-) Har ingen øvre grense, men han er allerede 35 år, så vi har vel mer det som begrenser oss. Egentlig satte vi tak på 40 år, men får se om vi ikke ser ol vi drøyer det litt lengre :-)

Vi brukte 2 år på førstemann, og gikk igjennom 6 runder med hormonsprøyter, hvorav 5 eggløsninger og 3 graviditer og 2 aborter. Så vi innså etter fødsel at det mest realistiske var å kanskje klare 3. Jeg har ikke mens/EL pga ustabilt, lavt stoffskifte. Forskjelden denne gangen var at vi visste det ikke var noe poeng i å vente med å starte på sprøyter, så vi tok ut spiral i april og startet på sprøyter i mai. Innstillt på å bruke en stund på nestemann. Og nå er vi jaggu meg snart 5 uker på vei :-o
Så nå håper vi å klare mer enn 3 barn alikevel. I tillegg kommer vi til å starte med kortere mellomrom mellom de neste, nå "måtte" vi vente ett år pga bryllup i mai :-) Ble gravide på bryllupsreisen faktisk! :-D

:-) Hahaha, så kos med bryllupsreise-bebis! Hvertfall når man har prøvd såpass lenge, det tar jo på..:oops:
Syns det er så gøy å høre om folk som vil ha mange barn, skulle gjerne hatt en haug selv!! :-) Heier på dere!
Krysser fingrene for både mer enn 3, og deltidsjobb :angel12

Prøvde heldigvis ikke lenge denne gangen, ble gravid på første forsøk :-)
Men prøvde jo 2 år sist, og så sinnsykt glad vi slapp det denne gangen! For det tar på å gå så lenge :-(

Back
Topp