Søke ny jobb som gravid

aninewe

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Noen med erfaring?

Jobber som sykepleier, men trives ikke der jeg jobber og har lenge hatt lyst å finne meg ny jobb, men har ikke dukket opp noe aktuelt før nå. Men nå er jeg 13 uker på vei med barn nr 2 og selvsagt dukker det opp en veldig aktuell stilling. Er det i det hele tatt vits å søke? Når skal jeg nevne at jeg er gravid? I søknaden, eller først på intervju? Ikke aktuelt å holde det hemmelig da jeg allerede har fått mage.

I tillegg tenker jeg jo på det å begynne i ny jobb som gravid. Er i fin form nå, men vet jo aldri hvordan det er om 3 mnd (har 3 mnd oppsigelse). Dette er også en stilling med litt nattevakter, og tror ikke det blir så enkelt som gravid.. Blæ. Noen innspill?

Hvis det er en fast stilling ville jeg definitivt søkt :) du trenger ikke si noe om svangerskapet med en gang heller og skal være mye lenger i arbeidslivet enn svangerskap+permisjon tilsvarer.
Når du allerede har en jobb vil jeg si du ikke har noe å tape på å søke - det verste som kan skje er at noen ndre får jobben ;)

Du trenger ikke si noe før etter du har fått jobben. Men en løs bluse eller stor genser vil de garantert ikke tenke at du er gravid. Vi er mye mer vare på mageutviklingen selv. Mange som ikke thadde tenkt tanken om at jeg var gravid selv om jeg synes jeg hadde en stor mage ved 16 uker.

Ville ikke sakt noe på intervjuet, men heller sakt det når du ble tilbyt jobben, de har ikke lov å ombestemme seg da :p

Hvis det er en fast stilling ville jeg definitivt søkt :) du trenger ikke si noe om svangerskapet med en gang heller og skal være mye lenger i arbeidslivet enn svangerskap+permisjon tilsvarer.
Når du allerede har en jobb vil jeg si du ikke har noe å tape på å søke - det verste som kan skje er at noen ndre får jobben ;)