Søke ny jobb som gravid

Lurepus

Gift med forumet
VIP
Himmelbarn
Desemberskattene 2014
Desemberskatter 2016
Januar 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg er ferdig å studere nå til våren og driver å søker jobb, jeg har jo nettopp fått vite at jeg er gravid så jeg føler det er veldig unaturlig å si noe om det til en mulig arbeidsgiver enda. Men kjenner jeg blir litt stresset av å komme på jobb i juni og være 3 måneder på vei. Bør jeg si noe før jeg signerer en eventuell kontrakt? Og er det bedre/verre å gå ut i permisjon så fort i et vikariat enn i en fast jobb? Hva ville dere gjort fremover og hvilke jobber ville dere søkt og takket ja til?

Har nok mulighet til både fast og vikariat, men er veldig frem og tilbake.. Fast jobb er jo best for min egen del da jeg har noe å komme tilbake til etter permisjon. I et vikariat får jeg ikke komt tilbake, men da er jo det ofte folk som snart kommer tilbake i jobben uansett så det er kanskje best for arbeidsgiver. Tenker også på at folk på jobben blir sure fordi du bare såvidt begynder før du må ut i permisjon og da er det jo ikke noe gøy å komme tilbake et år etterpå.. :/

Mye å tenke på i denne prosessen og vil gjerne ha litt råd og erfaringer om noen har :) Jeg kommer også til å søke mer skole som backup-plan :)
 
Det føler du på selv egentlig :) Men man trenger ikke si noe til arbeidsgiver før minst 3 mnd før fødsel..
 
fast jobb definitivt! husk at man må jobbe 6mnd før man går ut i perm for å ha rett på foredlrepenger. og om de vil ha deg på grunn av kvalifikasjonene dine, kalrer de fint å ha en vikar for deg mens du er i perm! :) jeg hadde ikke sagt noe før jeg fikk ett skriftlig tilbud. hadde svart jeg takker ja, og vil samtidig opplyse om at jeg gravid,med termin i desember.
 
Det føler du på selv egentlig :) Men man trenger ikke si noe til arbeidsgiver før minst 3 mnd før fødsel..
Hehe, mistenker at de kommer til å se det på meg før den tid :p Er jo veldig opptatt av å fortsatt kunne ha en god relasjon til både kollegaer og arbeidsgiver både før og etter permisjonen så tror det blir å si det med en gang jeg eventuelt får et tilbud om jobb :)
 
fast jobb definitivt! husk at man må jobbe 6mnd før man går ut i perm for å ha rett på foredlrepenger. og om de vil ha deg på grunn av kvalifikasjonene dine, kalrer de fint å ha en vikar for deg mens du er i perm! :) jeg hadde ikke sagt noe før jeg fikk ett skriftlig tilbud. hadde svart jeg takker ja, og vil samtidig opplyse om at jeg gravid,med termin i desember.
Jobber heldigvis litt som vikar samtidig som jeg går skole, og det har jeg forstått som at teller :) Det hørtest ut som en fin måte og gjøre det på :) Kan jo hende at jeg da også er veldig kort på vei, men skal være ganske heldig om jeg får jobb så raskt :) Tror det blir sånn, for da kan de jo ikke trekke tilbake tilbudet og jeg trenger ikke å komme med den overraskelsen første dag i by jobb :p
 
*ny selvsagt :p
 
Jobber heldigvis litt som vikar samtidig som jeg går skole, og det har jeg forstått som at teller :) Det hørtest ut som en fin måte og gjøre det på :) Kan jo hende at jeg da også er veldig kort på vei, men skal være ganske heldig om jeg får jobb så raskt :) Tror det blir sånn, for da kan de jo ikke trekke tilbake tilbudet og jeg trenger ikke å komme med den overraskelsen første dag i by jobb :p

de har ikke lov til ådiskriminere deg som gravid, men sier du det på ett intervju er det jo desverre ingen garanti :) en veinne her fortalte et uken etter hun takket ja til ny jobb,de ble veldig sure,men hun hadde jo signert.. hun fikk bare jobbet vel to mnd før babyen kom. men sånn er det jo,er jo fullt lov å få barn i norge, når som helst :)
 
de har ikke lov til ådiskriminere deg som gravid, men sier du det på ett intervju er det jo desverre ingen garanti :) en veinne her fortalte et uken etter hun takket ja til ny jobb,de ble veldig sure,men hun hadde jo signert.. hun fikk bare jobbet vel to mnd før babyen kom. men sånn er det jo,er jo fullt lov å få barn i norge, når som helst :)
Det er jo det, men jeg forstår jo arbeidsgivers side av saken og.. :) Kjenner litt på det, men det viktigeste for meg er jo egentlig å tjene meg opp til foreldrepenger og rett på permisjon for både meg og mannen :) Jobber er det mange av :)
 
Jeg er i samme situasjon og blir ikke å fortelle noe før jeg absolutt må, men regner med at ila uke 12-13 så blir det synlig.
Bare håper jeg finner noe snart, men når man er fra et lite sted *sukk*
Det får bli som det blir :)
 
Jeg er i samme situasjon og blir ikke å fortelle noe før jeg absolutt må, men regner med at ila uke 12-13 så blir det synlig.
Bare håper jeg finner noe snart, men når man er fra et lite sted *sukk*
Det får bli som det blir :)
Nei, det er ihvertfall ikke vitsen å si noe om det på intervju :) Jo før, jo bedre! :)
 
Jeg er litt i samme situasjon, er ferdig utdannet nå til sommeren, søkte en jobb for et par uker siden og fikk komme på intervju bare et par dager etter. Har fått jobben, det er kun sommervikariat da, så jeg er ferdig med det 8 uker før terminen ca. Har ikke sagt noe om graviditeten, begynner ikke å jobbe før i slutten av juni, og kommer til ågi beskjed god tid innen det, men vil komme over 12 uker først. Har skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke har sagt noe da, men vil ikke det når det enda er såpass tidlig og ting er usikkert :)
 
Samme situasjon her, og jeg kommer til å holde kjeft. Håper jeg rekker å få jobb før det blir for synlig...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp