søke jobb..

x1xiza

Glad i forumet
Eg har gått på rehabilitering lenge og burde snart søke jobb igjen...men no sida me prøver å bli gravid, så blir det litt " ekkelt " å søke jobb...kva syns dere? [&o]

trenger synspunkt her[&o] vanskelig å komme seg ut i arbeidslivet etter eit langt opphold..[&o] har jobbet masse i barnehage, og vil gjerne jobbe med barn igjen[:)] men ønske om å bli gravid går foran alt, men må jo ha jobb også etterkvart...

Jeg søker også jobber og skjønner veldig godt problemstillingen, men det er ingen som har lov til spørre deg om du er gravid/planlegger å bli det!! Du må nok bare benytte deg av en liten hvit løgn [:)]

godt du forstår,[:)] takk

Har du noen forslag til hvite løgner? Jeg har "heldigvis" ikke vært på intervju etter at jeg slutta på pilla så jeg har ikke kommet opp med noe godt svar...

nei, egentlig ikkje...eg har vert sykemeldt pga. depresjon og angst, så eg er mest redd for kva eg skal sei som er grunnen til at eg har 1 år opphold i jobb...

Du er jo ikke gravid enda, så du trenger ikke si noen ting!

De har heller ikke lov til å spørre!

Lykke til.

nei, men eg er enda invilget rehab.penger ut året, og håper på å bli gravid før det då...[;)]

Så bra at du føler deg sterk nok til å gå ut i arbeidslivet igjen, Iza!!!! Håper det ordner seg for oss begge- både med jobb og "bolle i ovnen" [:D]

tusen takk!! føler meg litt sterkere iallefall, og vil gjerne komme i gang med livet igjen...opplevd mykje vondt i åra som har vert, men no får eg hjelp til å rydde opp i tankene, og legge ting bak meg[:)] så eg kjem enda sterkere ut av det[:)]
og vær så snill alle sammen, ikkje kom med det ang. fødseldepresjoner osv, eg veit kva eg vil, og alle kan få fødseldepresjoner uansett, eg føler også at eg står sterkere til å kjenne evt. symptomer om det sku komme..har hørt det så mangen ganger derfor eg seier dette , ønske om barn er størst av alt i verden så..[:)]

Bra for deg!!! Ha ei god natt- vi snakkes [:D]

[:)] god natt til deg også [:)]

Takk [:D] Jeg skal gå nå, måtte bare lese litt til.....[:D]

takk for rådet[:)] håper du har det bra, og at du føler at ting ordner seg for deg. Ikkje kjekt å slite med vond fortid[&o] men det er også viktig at det ikkje blir for langt opphold i å vere i arbeidslivet..så..men kva rettigheter har du då? du får ikkje noke "permisjonspenger" ?? kun forsatt rehab? meininga er at eg skal ut i yrkesrettet attføring etter nyttår..men føler meg snart så sterk at eg vil klare å søke jobb sjølv...men du har eit godt poeng ..

ORIGINAL: lisa79

Har du noen forslag til hvite løgner? Jeg har "heldigvis" ikke vært på intervju etter at jeg slutta på pilla så jeg har ikke kommet opp med noe godt svar...

Søker jobber jeg også og min "lille" løgn er "nei, har ingen planer om det nå". Blir du ansatt og ikke er gravid har du jo tre mnd på deg til å si det og da har du somregel kommet godt inn i miljøet og de syntes sikker at det bare er hyggelig. Sånn tenker jeg da[:D]

ja ein må vera litt kynisk egentlig..dei som ansetter jenter på vår alder veit jo mest sannsynlig at då kan ein bli gravid[:D] og ein skal først og fremst tenke på seg sjølv i ein sånn situasjon, for det å få barn går foran alt, for min del iallefall. Ønske er stort. lykke til alle som er i samme situasjon, og kanskje me sku prøve å verre drite litt i det, og ta det som det kommer, å bli gravid er jo for dei fleste ein naturlig del av livet, og viss ein arbeidsgiver sku gje oss problemer for noke sånt, så er det uansett ikkje ein god arbeidsplass![:)]

så bra[:D] sånn skal ein sjef vera!! [:D]

ORIGINAL: mettel

ORIGINAL: lisa79

Søker jobber jeg også og min "lille" løgn er "nei, har ingen planer om det nå". Blir du ansatt og ikke er gravid har du jo tre mnd på deg til å si det og da har du somregel kommet godt inn i miljøet og de syntes sikker at det bare er hyggelig. Sånn tenker jeg da[:D]

Det er et bra svar mens man fortsatt prøver, men hva med når man er noen uker på vei? -vi prøver fortsatt altså, vil bare være litt forberedt [:)]

ja viss man allerede er gravid, så blir det litt vanskelig...må jo berre sei at ein ikkje var klar over det, eller rett og slett vera ærlig..tjener kanskje mest på det, eg veit ikkje..som sagt her så har dei ikkje lov å la vera å ansetta ein som er gravid viss det er grunnen, men det blir nok gjordt ofte..vanskelig det der..

hei! er i samme situasjon som deg. bare ta en hvit løgn,er bedre enn ingen jobb ihvertfall
masse lykke til
klemmer fra stine[:D]

Back
Topp