Søke jobb som gravid..?

Skravlepapegøye

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Noen av jentene her som har erfaringer med å søke jobb som gravid?

Jeg er ferdig med utdanning nå til sommeren..., og har nå ei 15% stilling på helg. Har forstått det slik at jeg også har jobb i sommer, men etter det er det jo litt mer usikkert.. hvordan er det hvis jeg får meg et vikariat og må ut i permisjon? risikerer jeg å stå uten jobb når jeg da eventuelt er ferdig med permisjon? og burde jeg fortelle at jeg er gravid i et eventuelt intervju? og burde jeg gå for å få noe fast?

æsjda.. ble mange spørsmål her ser jeg..:P

takk på forhånd :)

Du er ikkje plikta til å informere om at du er gravid, det skal vere urelevant. Å får du jobb, uansett om det er fast eller ikkje så har dei ikkje lov og sei deg opp pga. permisjon :) håper du fekk litt svar :)

Du burde uansett få deg en skoleplass igjen fra høsten så du får de 8500- 10000,- du da har krav på fra Lånekassen i permisjonen :-).

Er litt i samme situasjon, er ringevikar på sykehjem og fast hver tredje helg, og går på skole 2 dager i uken, kjedelig hvis man er syk, da får man ik sykepenger, hvis du ik har jobbet nok timer, men jeg synes at du skal holde på den jobben du har, får du mer enn 15 % jobb eller? Ellers hvis du søker nye jobb så er du ik pliktet til å si det, kanskje etter en mnd etter du har beg å jobbe? sånn at de får noen i til å vikariere for deg, lykke til m valget :)

Man er ikke pliktet til og Si noe til arb.giver før 3 mnd før man Evt skal it i permisjon .

Hvis du blir innleid med en viss lengde på kontrakten risikerer du å stå uten arbeid etter permisjonen... Det gjør jeg.

Jeg søker selv på jobber nå og jeg unngår å fortelle om graviditeten så lenge det ikke kommer opp som et tema (for jeg klarer ikke lyge hehe)
Jeg søker bare faste jobber nå fordi jeg ønsker å ha noe å komme tilbake til etter permisjon.

Er litt i samme situasjon, er ringevikar på sykehjem og fast hver tredje helg, og går på skole 2 dager i uken, kjedelig hvis man er syk, da får man ik sykepenger, hvis du ik har jobbet nok timer, men jeg synes at du skal holde på den jobben du har, får du mer enn 15 % jobb eller? Ellers hvis du søker nye jobb så er du ik pliktet til å si det, kanskje etter en mnd etter du har beg å jobbe? sånn at de får noen i til å vikariere for deg, lykke til m valget :)

Den 15% jeg har nå også er jo bare midlertidig.. det er en studentstilling på helg og man blir bare ansatt i et halvår om gangen.. :)

Hei, ja samme som jeg har, masse lykke til <3

Back
Topp