Søke fødeplass?

Theeri

Betatt av forumet
Noen som veit om man må søke om fødeplass uansett hvor? Fikk ingen beskjed om dette fra legen nemlig.. Skal føde på Kalnes btw... :) Er jo ikke så mange sykehus å velge mellom her, så da trenger jeg kanskje ikke søke? o_O

Jeg måtte sende inn skjema nå, selv om det bare er ett sykehus i fylke som har fødeavd. Forsto det sånn på jm at det var mer for at sykehuset skulle ha meg i registeret sitt enn å søke plass.

Ja det var det jeg også tenkte... o_O må jeg høre med legen eller jm selv da kanskje. :P er ikke noe frist nå enda?

Kun de i Oslo som må søke fødeplass.

Du har fødeplass der du har vært på OUL, ikke nødvendig å søke.

Jeg bor i Vestfold og måtte søke fødeplass. Legen informerte ikke om dette, men jordmor gjorde det! :) har forøvrig vært på OUL på samme sykehus! Jeg søkte også etter uke 18, tror ikke det spiller så stor rolle!

Jeg spurte jordmor om jeg måtte søke om fødeplass og hun sa det ikke var nødvendig :s Vil ikke føde på samme sted som jeg hadde UL, og dette vet hun om. Skal snart på ny time med jordmor, så kommer til å dobbeltsjekke ;) Vil ikke måtte reise til "feil" sykehus

Bor du her i Østfold trenger du ikke søke deg dit. De har deg i systemet sitt etter OUL med termin osv.

Her i Hedmark måtte jeg krysse av for ønsket fødested på skjemaet som ble levert til jordmor på oul. Hadde oul på Hamar sykehus, mens fødested blir Elverum sykehus (Hamar har forresten ikke fødeavdeling).

Back
Topp