Søke fødeplass :)

Moder'n

Forelsket i forumet
Søker dere selv? Tenker da spesielt på dere som føder på sykehus med stort trykk i april/mai som Ullevål/Ahus

Jeg har bekjente i Oslo som har søkt selv til Riksen, men jeg bor ikke et sted jeg trenger å søke. :p

Jeg fikk barn på samme tid i 2014, søkte plass gjennom fastlege på kontrollen etter 10 uker og fikk plass på Ullevål uten problemer

Ville føde på riksen sist, så søkte selv rundt uke 8 tror jeg. Fikk fint plass da, selv om jeg fødte i høysesong i august. Planlegger Ullevål nå tror jeg, så da lar jeg fastlegen søke på første kontroll om en ukes tid. Hvis du har spesielle ønsker er det nok bare å søke!

På St. Olav trenger man ikke søke plass uansett står det :) Og det er heller ingen aktuelle sykehus i nærheten, så da er valget enkelt :)

Jeg har født på Ahus, sogner dit, så de kan ikke sende meg noe annet sted. Men sist søkte jeg Riksen da jeg var ca 6 uker på vei. Man bør søke tidlig om man vil dit, men kan ende opp med å måtte dra til Ahus om det mot formodning skulle være fullt akkurat da. Har man et ønske om et annet sted enn man sogner til så søk tidligst mulig :)

Jeg har det som defineres som et risikosvangerskap, så legen henviste meg til oppfølging på Ahus så fort jeg fikk positiv test. Fikk da også fødeplass der :)

Back
Topp