søke fødeplass

SommerGull2011

Flørter med forumet
sist så sendte jeg tidlig mail til riksen siden jeg jobbet der,og fikk tidlig svar. men når søknad går via lege-når er det da normalt å søke? :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Legen min sendte nå på torsdag da jeg var der. Var da ca. 10 uker på vei. Vet ikke hva som er vanlig, sikkert litt tidligere hvis du vil føde et "populært" sted:)

Du kan forsatt søke selv. På hjemmesiden til Riksen finner du søknad som du kan fylle ut selv.

Jeg fylte ut søknaden og leverte den personlig og fikk svar etter 5 dager.

Jeg dro til legen da jeg var ca 5 uker på vei for å søke. Skal tilbake siden for å ta blodprøver o.l.

Er dette vanlig? ;) var ikke snakk om det sist ?!:/. Kanskje bare sørpå der dere er så mange?

Jeg skal søke ved neste legetime. Da er jeg ca 10 uker på vei. Vet enda ikke om jeg skal velge riksen eller Ullevål da...

Du kan søke selv på Ullevål også, det er samme søknadsskjema for alle Oslosykehusene.
Du skal rangere i hvilken prioritert rekkefølge du ønsker å føde på Ullevål, Riksen osv.
Jeg søkte i uke 6 og fikk svar etter 2 uker.
Særlig Ullevål er veldig populært, anbefaler deg å sende inn søknad med én gang for å være garantert plass.
Svigerinnen min er nærmeste nabo til Ullevål sykehus, og søkte i uke 12 om fødeplass i august i fjor.
Hin fikk ikke plass på noen av oslosykehusene og måtte føde på Bærum.

Back
Topp