Søke etter jobb når man er gravid?

Søk i vei. Du trenger ikke å fortelle om graviditeten, og de har ikke lov å ekskludere deg pga av det heller. :D

Bare å søke!!! Lykke til :)

Jeg er jobbsøker nå... Ikke ideelt synes jeg da, men jeg MÅ jo, for jeg har ingen annen jobb nå! Ville absolutt søkt hvis dette er en stilling du har lyst på; er ikke hver dag drømmejobben dukker opp ;) Og tenk på at du skal jo forhåpentlig være i stillingen i mange år, og en permisjon er bare for en kort stund :D

Jeg er i samme situasjon, arbeidsledig, jobbsøker og gravid. Liker ikke den kombinasjonen, skulle så gjerne hatt en fast jobb nå.

Jeg begynte i ny jobb bare dager før jeg ble gravid forrige gang, jeg ble tidlig dårlig- veldig dårlig.... Dette var IKKE populært hos sjefen og han la ikke skjul på det. Jeg gikk ikke tilbake etter permisjonen, jeg ble behandlet veldig dårlig. Fikk innvilget dagpenger fra NAV på dagen.

Jeg vet ikke hva slags jobb det er snakk om da... men jeg ser på det på en annen måte.. jeg startet i ny jobb 1 september..og på andre intervju så sa jeg at de måtte vite at jeg trods alt var 30 år.. og gift og prøver...De sa at de syntes det var veldig ryddig av meg å ta dette opp selv siden de ikke kunne spørre, men at de allerede hadde tatt høyde for nå de så alderen min... og at de uansett så langsiktig og håpet jeg hadde lyst til å bli en god stund.

Jeg syntes det er viktlig å være ærlig med tanke på å få et godt arbeidsforhold - og hadde fått dårlig samvittighet nå om jeg ikke hadde vært så ærlig med dette.

Jeg har jo fortalt sjefene at jeg gravid allerede.. og de jubla jo - og steller så godt med meg :)

Lykke til med jobbsøking.. :) Leser jo stadig at selskaper ansetter gravide som ikke vil tiltre stillingen før de er tilbake fra permisjon.. ;)

j02j06g09?13 skrev:
Søk i vei. Du trenger ikke å fortelle om graviditeten, og de har ikke lov å ekskludere deg pga av det heller. :D

Lykke til:-D

Jeg og søker etter jobb.. Sa opp jobben min for 1 1/2 mnd siden og jobber ut november... Kg og familien skal flytte et stykke bort oss derfor sa jeg opp:) men denne lille var jo ikke planlagt og jeg kjenner jeg stresser litt med å være en gravid jobbsøker. .særlig etter to dårlige svangerskap hvor jeg var sykemeldt fra uke 7! Så jeg håper virkelig formen blir bedre denne gangen søknad jeg klarer å jobbe.

Klara Ku skrev:
Jeg er i samme situasjon, arbeidsledig, jobbsøker og gravid. Liker ikke den kombinasjonen, skulle så gjerne hatt en fast jobb nå.

Jeg begynte i ny jobb bare dager før jeg ble gravid forrige gang, jeg ble tidlig dårlig- veldig dårlig.... Dette var IKKE populært hos sjefen og han la ikke skjul på det. Jeg gikk ikke tilbake etter permisjonen, jeg ble behandlet veldig dårlig. Fikk innvilget dagpenger fra NAV på dagen.

Kan jeg spørre hvilke tanker du har gjort det rundt det å kanskje ikke finne en jobb... Eller det å finne noe for seint i forhold til dette med foreldrepenger...?
For dette stresser meg noe helt enormt.

Vil gjerne ha jobb i boks før omverdenen får vite at jeg er gravid, men da begynner jeg jo å få dårlig tid :/

Jeg har jo jobb nå, men har blitt behandlet som dritt der. Var sykemeldt en mnd pga andre ting og når jeg kom tilbake og ville begynne å jobbe (fortalte da også at jeg var blitt gravid) fikk jeg beskjed om at hun hadde ansatt noen nye og at jeg ville bli satt ned i stilling... Siden jeg bare har kontrakt på deltid og ikke har jobbet mer enn ca 25 timer pr uke, så hadde jeg ikke noe å si... Følte meg så brukt og kasta at det var helt ekstremt... Har hatt fast turnus nå i ett år. Så nå må jeg bare fortsette å sykemelde meg så lenge jeg kan, for jeg mister ekstremt mye penger hvis jeg går tilbake i jobb nå...på ett sted hvor jeg absolutt ikke er ønsket lenger pga graviditeten... En helt jævlig situasjon da jeg virkelig stor trivdes i denne jobben.
Jeg klarer ikke å se for meg å gå tilbake dit da sjefen min var fryktelig sint på meg fordi jeg hadde vært sykemeldt og nå ble gravid og sa rett ut at hun ikke ønsket meg tilbake. Uff :( Blir veldig lei meg når jeg prater om dette, fordi jeg har hatt det så fint det året jeg har vært der. Føler meg så tråkka på av henne.
Så jeg blir sykemeldt så lenge jeg kan, til jeg finner meg ny jobb. Men ser det kan bli vansklig å få seg jobb nå som jeg er gravid. Men håper... Skal legge inn søknad iallefall og jeg må være ærlig. Hvis de vil ha meg der, så tar de meg inn selvom jeg er gravid:) Og ønsker de meg ikke der fordi jeg er gravid, nei da kan det egentlig være det samme. Da er ikke det en bedrift jeg ønsker å jobbe i uansett!

Back
Topp