Søke barnehageplass

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Hei damer :)

Jeg skulle egentlig ha permisjon ulønnet frem til august 15. Den ordinære går ut 21/02.15

Men, jeg er så gira på å begynne igjen før. Gjerne 1/2.15

Dere som allerede har søkt. Hvordan går man frem når man søker bhg plass?
Er det en side på NAV?

Hvor gammel må barnet være?
I feb er hun 10 mnd.
Far skal ikke ha permisjon.

Takk for svar:)

Du må gå inn på kommunen sin hjemmeside, og så finner du det:-) Det er ingen alders grense på barnet. Men hovedopptaket er i august i mange barnehager. Men det er fortsatt mange barnehager som tar inn hele året om de har ledige plasser. Jeg ville ringt litt rundt til de aktuelle barnehagene å hørt ang plass. Eventuelt avtalt å komme på besøk for å se om du liker barnehagen/de ansatte osv:-) Lykke til:-)

Du må som sokk1 sier søke via kommune sine sider. Og håpe at det er noen bhg som har ledig midt i året!

Jeg var tidlig ute iallfall, og søkte allerede i Mai. Dette fordi hun trenger plass fra februar, senest 10 mars. Vi søkte via kommunen sine sider, søknaden kan man titte på inne på Altinn senere.
Jeg søkte på så mange det var mulig til (5-6 av de aller nærmeste, inkl. 2 private).
Vi har enda ikke fått svar. Ringte kommunen om det, vi har plass fra august (noe som bør være en selvfølge), og er på venteliste på 2 av dem som nr 16 og 11... ser ikke lyst ut med plass fra februar gitt, selv om vi søkte så tidlig. Men vi skal ringe de private å høre over nyttår...

Jeg var tidlig ute iallfall, og søkte allerede i Mai. Dette fordi hun trenger plass fra februar, senest 10 mars. Vi søkte via kommunen sine sider, søknaden kan man titte på inne på Altinn senere.
Jeg søkte på så mange det var mulig til (5-6 av de aller nærmeste, inkl. 2 private).
Vi har enda ikke fått svar. Ringte kommunen om det, vi har plass fra august (noe som bør være en selvfølge), og er på venteliste på 2 av dem som nr 16 og 11... ser ikke lyst ut med plass fra februar gitt, selv om vi søkte så tidlig. Men vi skal ringe de private å høre over nyttår...

Det er dessverre slik at mange bhg har fullt og derfor ikke ledig før nytt bhg år. Som er august. Her i kommunene er det helt fullt, så selvom jeg jobber i bhg er det ikke ledig før til høsten.

Fristen for å søke er 1.2 eller 1.3 avhengig av hvor man bor, men start i august.
man kan være heldig å få plass midt i året, men stort sett er det fult, desverre :(

Vi bor ganske øde men til og med her står ei i barselgruppen på venteliste som nr X-antall til opptaket i Jan/Feb. Hennes barn er vel blitt 12 mnd da.

Alternativet er i tilfelle dagmamma hvis du ønsker ut i jobb :)

Back
Topp