søke barnehageplass..

heges79

Elsker forumet
Driver og skal søke Oliver inn i ny barnehage. Men blir litt forvirret.. Noen av barnehagene har 30% 40% og 50%... Hvis jeg velger 40% betyr det at han må ha fri en dag, eller kortere opphold pr dag?
[8|][8|]

40% plass er at han er i barnehagen 2 dager i uken..!
Hvor lenge du ønsker han skal være der er opp til deg, men det går ikke på prosentsatsen.

40% plass på et barn gir mulighet for 60& plass på et annet barn. Dessverre er det ikke alltid foreldrene selv velger hvilke dager de får plass..

åå...jeg skrev feil..tidlig ammetåke [&:][&:][&:] mente timer..det står 30 t, 40 t og 50 timer.. Vet du hva det betyr?

ORIGINAL: heges79

åå...jeg skrev feil..tidlig ammetåke [&:][&:][&:] mente timer..det står 30 t, 40 t og 50 timer.. Vet du hva det betyr?

Jeg tror 30 timer tilsvare 30%, osv..

ORIGINAL: Cinnamon*

men 50 t er fulltidsplass vet jeg.. tror jeg får ringe og høre.. tenkte 40 t i uka hadde vært passe hvis det var hver dag...[:)]

Her går det i alle fall ikkje an å ha halve dagar i bhg såvidt eg veit, men det er jo godt mulig det er slik andre plassar. Når Maren gjekk 50% hadde ho to dagar eine veka, og tre dagar andre veka, sann til sammenligning. Kunne godt tenkt meg då å hatt ein halv dag og to heile i veka, men det gjekk ikkje.

men 50 t er fulltidsplass vet jeg.. tror jeg får ringe og høre.. tenkte 40 t i uka hadde vært passe hvis det var hver dag...[:)]

De regner vel da kanskje 10 timer pr dag?
Så 50 timer er 5 dager..?

De regner vel da kanskje 10 timer pr dag?
Så 50 timer er 5 dager..?

45 t er vanlig for heldags barnehage. Det står at 50 t er heldags også!
Men blir ikke klok på den ene barnehagen der. Det står 25 t - DELT PLASS, De over 25 t står det DELTID. 50 t - HELDAGS

Kanskje bhg er åpen 50 timer i uka, altså ti timer hver dag, men makstiden barna kan være der er 9 timer om dagen, altså 45 timer i uka?

Da er 50 % plass 22, 5 timer i uka (25 åpne timer)

Og 60 % plass 27 timer i uka (30 åpne timer) [:D]

Rar måte å skrive det på da, lettere å forholde seg til vanlig prosent [:)]

Håper du finner ut av det [:D]

Back
Topp