Søke barnehageplass - hjelp

Kiiwi

Glad i forumet
August 2018
Septemberhjertene 2018
Hvis vi ønsker plass fra januar 2020, må vi fylle inn at vi ønsker plass fra januar 2020 eller august 2019 i søknaden?
Forstår ikke helt om vi risikerer å ikke få plass før i august 2020 hvis vi fører opp januar i søknaden.
Er innforstått med at vi mest sannsynlig må betale for plassen fra august 2019, da det blir litt vel risky å satse på at det blir en ledig plass i januar.
 
Hvis vi ønsker plass fra januar 2020, må vi fylle inn at vi ønsker plass fra januar 2020 eller august 2019 i søknaden?
Forstår ikke helt om vi risikerer å ikke få plass før i august 2020 hvis vi fører opp januar i søknaden.
Er innforstått med at vi mest sannsynlig må betale for plassen fra august 2019, da det blir litt vel risky å satse på at det blir en ledig plass i januar.

I flere bhg jeg har sett kan du bare betale for 1 måned før du må ta ibruk plassen. Ville ha sjekka ut det :) du skal ha rett på plass om det er til baby født i august 18, fom august 19. Men det betyr ikke at hen må begynne da. Hør med de aktuelle barnehagene innen 1.mars så er du sikra at det blir rett. For en del søker du innen august for plasser fra over nyttår.
 
Du søker plass i Bergen gjør du ikke? Står på nettsidene deres at man må søke plass fra senest 30. November for å ha rett til plass i hovedopptaket. Da blir det litt færre mnd å betale for... Kommunen kan nås på chat store deler av døgnet for tiden. Kanskje lurt å slenge inn et spm der, så du ikke plutselig står uten plass i januar...
 
Du søker plass i Bergen gjør du ikke? Står på nettsidene deres at man må søke plass fra senest 30. November for å ha rett til plass i hovedopptaket. Da blir det litt færre mnd å betale for... Kommunen kan nås på chat store deler av døgnet for tiden. Kanskje lurt å slenge inn et spm der, så du ikke plutselig står uten plass i januar...

Ja, i Bergen. Har ikke engang tenkt på at det kan stå noe der. Skal sjekke det ut og sende inn spørsmål for sikkerhetsskyld. Ble så forvirret av søknaden at det eneste jeg har gjort er å be min søster spørre i barnehagen hun jobber. Kortslutning i hjernen. :p
 
Back
Topp