søøøndag, opp og hopp... på tide å stå opp!!!!

Trillemor82

Forumet er livet
Nå er klokka 06.21.. og jeg har vært oppe ca halvannen time alt.. lå og vrei meg en stund for å prøve å sove.. men det gikk ikke..s å nå har jeg satt på en deig med rundtstk.. så kan barna og mannen stå opp til nystekte, ferske rundstk når de finner det for godt å våkne... de hadde jo sovet til kvart på ni(!!!!) da de var hos mamma.. så det var litt godt å høre.. for da gjør det liksom ikke noe å levere dem dit.. :P

i dag har vi ingen store planer.. lurer på om vi skal ta oss en tur til svigers kanskje bare?? er lite mennesker/barn hjemme rudnt her.. og dagen blir fort meget lang om det blir like dårlig vær som i går.. dessuten er det lenge siden jentene har sett bestemor og bestefar.. så da er det jo kjekt å benytte dagen til det.. :)
eller kanskje jeg bare skal sende mann og barn.. vi får se :) får se om jeg kapitulerer eller ikke på dagen i dag.. klarte det ikke i går.. men er jo lov å håpe at jeg kan stjele en dupp i dag??

mamma syns det var så koselig å ha begge jentene (hun har vært litt skeptisk til å ha de begge to etter at hun og pappa ble skilt) og at det gikk over all forventning... så hun vil så gjerne ha dem i jula også.. så det var litt deilig.. da vet jeg at vi kan få en siste gang alene før babyen kommer... det er ikke dumt kjenner jeg! :) da får vi kanskje unna siste rest av rydding etc her hjemme også... skulle jo gjøre så mye da jeg ble sykmeldt.. men......... ble visst sykmeldt av en grunn. så har jo ikke orket en shit.. :P men......... kanskje en dag.. og det er jo bedre når vi er to stk.. for da blri det ikke like kjedelig! :)

håper dere får en herlig søndag damer!!! :) nyt den for det den er verdt!!

skravler litt med meg selv jeg da.. ;)

Nå er begge jentene noppe... mannen skal få sove litt til.. tenkte å vekke han når vi har dekket bordet.. i mellomtiden koser vi oss med blåfjell.. (litt teit at de viser dagens episode i dag morges.. men....) og en skål med frukt hver. deilig. og en kopp med toddy... deilig med rolig kosemorgen!

nå skal snart rundstykkene inn i ovnen.. så da tror jeg at jeg skal sette på en kjele med egg.. :) det er i grunn godt å kunne bidra litt for mannen.. han har stått opp hver helg siden jeg ble gravid... da jeg har vært så hinsides dårlig, så da gjør det i grunn ikke noe at jeg ikke sover.. :) for da får jeg bidratt litt for han også... har hatt utrolig dårlig samvittighet nemlig :)

mye bra musikk i blåfjell egentlig, tror jeg må kjøpe cden både til den og filmen.. malin er jo helt frelst.. jUlie er ikke så ille verst frelst hun heller.. :)

fortsetter skravlingen med meg selv jeg da.. :)

nå skal jeg snart opp å skylle ut hårfargen jeg har i håret.. mannen tar ansvar og dusjer begge jentene først.. deilig... strategisk å putte hårfarge i håret.. for da slapp jeg unna det :P

nå skal vi snart til svigers tror jeg.. kjekt å dra dit.. for da blir det middag der... :)

Åh, middag hos svigers høres lurt ut... jeg tror jeg må nevne for svigermor når jeg henter ungene at jeg må hjem og lete gjennnom fryseren etter mat.... kanskje vi også får en invitasjon

Slitsomt med den sovingen - du må nok prioritere din egen hvile når du kan - og at M har stått opp hver helg - det er tross alt bare en fase, og du har jo ikke latet deg mens han har gjort det akkurat... har han noe imot at det er sånn får han bare slutte å gjøre deg gravid

Jeg hadde gledet meg vilt til å sove lenge i dag siden vi har ungefri (vel, det var min sovedag uansett...), og da er det vel typisk at jeg våkner klokka åtte og ikke klarer å sove mer... vi sendte gjestene ut døra klokka tre her i natt - den ene gjesten måtte jeg nesten bære ut), så jeg trodde litt søvn hadde passet... rart hvordan alkohol gjør at jeg sover dårligere

soving ja... sover ikke jeg heller. Ligger å vrir meg hele natten, finner ingen god stilling. Bekkenet verker som bare juling. Heldigvis bare en mnd igjen nå..

Nathalie er gått på besøk til nabogutten, lukas skal sove, og gubben skal ut på tur med bikkja. Tenker jeg skal legge meg litt nedpå visst Lukas finner roen snart;-)

I ettermiddag kommer en venninne m to barn og pynter pepperkakehus her. Jeg er fadder til datteren hennes, og i stedet for å kjøpe julegaver har vi avtalt at vi skal ha en aktivitet heller. SÅ da har jeg laget to pepperkakehus, et til dem og et til oss, som ungene skal få pynte. Skal bli show det med de to minste våre under to år som skal pynte. Blir vel mer nonstop i ungene enn på selve huset hehe;-D

Ha en koslig andre søndag i advent:-)

Stakkars deg som sliter sååååå med sovinga, Trillemor
Jeg sover kjempegodt, så skulle gjerne gitt deg litt av det nå den siste tida du har igjen....
I dag har vi vært i Dyreparken. Det sto nemlig at vi skulle det i julekalenderen  Linnea var hos svigermor fra igår til idag, så vi møtte de der ute. Men jeg skal jaggu si det var en heller kald opplevelse ja!!! Linnea troppet opp i kjole og tights... Herregud! Er det mulig! Fikk tredd på ho ei fóra bukse utenpå, og bytta ut regnkåpa med ei ordentlig jakke. Både ho og meg gikk i joggesko.... Vinterskoene hennes sto hjemme og var våte, og jeg får ikke nye før til onsdag... Men vi hadde iallefall på oss ullsokker da  Men fyttigrisen som vi frøys!
I Skomakergata hadde de utstillere som solgte hjemmelaga ting, de solgte kaffi vafler og julemusikken strømmet ut overalt.....men julestemninga uteblir uten snø altså  Vi var innom to juleverksteder. Syns det holder når det koster 50,- pr. stk... Ho pynta 2 pepperkakehjerter og så pynta ho et lys og laga en serviettring av perler og ståltråd (men det blir nok heller formet til et hjerte som vi henger i vinduet). Så selv om turen var kald, så koste vi oss. 
Etterpå så fikk jeg lagt inn et; jeg har glemt å tenke på middag til idag, til mannen. Så da ble det til at vi spiste på café med svigermor...som betalte  
Etter det, så dro de hjem, og jeg ble med mamma til Vennesla på julemarked. Kjøpte ikke noe, men det var masse fint der....og masse snålt  Og så kunne vi ikke bruke kort der, så det var jo et stooort minus da! Kanskje godt for kortet da....som har fått et par brennmerker de siste dagene

Ha ei fortsatt fin adventstid alle sammen

jeg må sannelig be mannen om å slutte å gjøre meg gravid.. hvorfor tipset du kke om det før lenemor???

hehe.. neida.. han har ikke noe i mot at han har stått opp med jentene.. men det er godt og endelig kunne la han sove litt ekstra en gang :) jeg vet iallfall med meg selv at jeg ikke hadde taklet å stå opp sååå tidlig hver eneste dag! :P men han er heldigvis noe mer tålmodig enn meg :) flaks!! :)

Back
Topp