Sædprøven

Star1978

Gift med forumet
Assistert-jentene
Da mannen skal levere sædprøve , så lurer jeg på om denne må være tatt til timen han har fått?
Eller om han kan ta den når han kommer på det klokkeslette timen er?

Min mann tok prøven i selve timen[emoji4]

Min mann tok prøven i selve timen[emoji4]

Ok så da kan vi være der til kl 8.30 når timen er og han tar prøven da..

Vet ikke hvorfor jeg gruer meg litt [emoji23][emoji23]

Min tok det mens vi ventet på vår time

Min møtte opp og leverte ca en time før timen, da var den ferdig analysert så vi fikk svar med engang vi kom inn til legen[emoji4]

Min møtte opp og leverte ca en time før timen, da var den ferdig analysert så vi fikk svar med engang vi kom inn til legen[emoji4]

Vi kommer ikke en time før når vi skal være der 08.25, og vi har 45 min og kjøre [emoji12][emoji23]

Men det bare og få prøven på ett glass og lever den inn , og det er det?
Ja vi kommer til og si de må ringe ang svar på prøven siden vi er midt i flytting og [emoji41]

Ja, de har eget rom med diverse "inspirerende" blader og filmer. [emoji12] Han får en kopp, does his thing og det er det.

Min skulle ta prøven på riksen, men klarte ikke prestere der og da. Så etter det har han alltid gjort det hjemme. Spørs også hvor lang reisevei man har.
Hør med klinikken og mannen din hva de syns er best.

Da mannen skal levere sædprøve , så lurer jeg på om denne må være tatt til timen han har fått?
Eller om han kan ta den når han kommer på det klokkeslette timen er?

Den bør være tatt innen en time den leveres til lab. Prøven bør oppbevares kroppsnært, i lomma på buksa eller i bukselinningen. Kroppstemperatur. Så enten kan han ta den hjemme om dere bor nært legen eller på legekontoret.

Min tok på toalettet 20 min før vi skulle inn å ha time. Leverte rett før timen og resultatene ble ferdig fort, så legen så dem på PCen sin mens vi var inne for samtalen.

Siden dere har 45 min. reisevei, pluss at dere skal komme sikkert litt for tidlig, så anbefaler jeg å ikke levere testen hjemme, men heller spørre i skranken om den skal være klær før dere skal inn (ta noen min. tidligere) eller om meningen er at mannen skal ut og ta prøven mens du sitter og har samtale videre.
Tror alternativet 1 er mer realistisk.

Min tok prøven før timen min, slik at han kunne bli med inn på samtalen. Han grudde seg veldig og sliter maks med å prestere under press, men han fikk det til:P Vi har for lang reisevei til at han kan gjøre det hjemme. Vi vurderte faktisk hotell før egguttaket, men vi tok sjansen på at det skulle gå bra. Det gjorde det:D Jeg minte han på hvor lite han måtte i gjennom i forhold til meg;)

Gikk over alle forventninger med og ta den prøver [emoji23][emoji1360]
Så da var det bare samtalen igjen i slutten av mai [emoji1360][emoji2]

På selve prøverørsdagen gjorde han det på hotellet 15 min før vi kom til klinikken. Han nektet plent å gjøre det der! Jeg hadde prøveglasset i BHen så det skulle holde seg varmt! :)

Han må nesten ta den på sykehuset, 45 min med bil[emoji12]
Så blir litt knapt med tid når man skal finne parkering og i litt tidlig ute vist det er kø...
Men den der fixer mannen min neste gang og [emoji1360][emoji38]

På selve prøverørsdagen gjorde han det på hotellet 15 min før vi kom til klinikken. Han nektet plent å gjøre det der! Jeg hadde prøveglasset i BHen så det skulle holde seg varmt! :)
Vi bor 15 min unna sykehuset så mannen ordner prøven hjemme, og jeg har også prøveglasset i bhen for å holde det varmt[emoji23][emoji23]

Vi bor 15 min unna sykehuset så mannen ordner prøven hjemme, og jeg har også prøveglasset i bhen for å holde det varmt[emoji23][emoji23]

Vi bodde 3,5 timer unna og hadde time der kl 09, så måtte heldigvis på hotell uansett :) Dårlig med søvn.

Vi bodde 3,5 timer unna og hadde time der kl 09, så måtte heldigvis på hotell uansett :) Dårlig med søvn.
Ser den ja[emoji16] digg m hotellovernatting da[emoji2]

Ser den ja[emoji16] digg m hotellovernatting da[emoji2]
Ja, ble skikkelig lei meg for at jeg måtte faste pga egguttak når jeg så den deilige frokosten på hotellet. Var et ærbødig hotell midt i Porsgrunn sentrum. Kostet penger for ei natt :o Men godt å ha det litt koselig siste natta før befruktning! Rart og fjernt å tenke på at vi har gjort det, men nå ble det jo ikke noe resultat, men vil alltid tenke på det når det blir "på den tida av året" :o

Men fikk beskjed om at vi måtte vente 7-14 dager før ham får svar på prøven sin, svaret blir sendt til fastlegen.. og han sender svaret videre.

Trodde jo vi skulle få svar samme dag jeg

Back
Topp