Sårt ved ribben..??

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Uff, det er så sårt ved de nederste ribbena mine. Jeg må vrenge av meg BHen så fort jeg har sjansen, men det hjelper lite :/ Noen som vet hva det kommer av og hva man kan gjøre?

Sliter veeeeeldig med det samme selv:( får ikke sove om natten for det er vondt å ligge på begge sidene og ryggen skal vi ikke ligge på så lenge..å magen sier seg selv at ikke går :p Er vel ikke mye å gjøre med dessverre :/ men mistenker at det kommer av spilene i bhen og tyngere bryst :p

Sent from my iPhone using BV Forum

DET HAR JEG OG! Jeg skjønner ikke hva det kommer av, men jeg er øm og har vondt ved det ene ribbeinet og har hatt det i noen dager nå.. Er det noen som aner hva det kan komme av? Det må jo ha noe med graviditeten når vi er flere som har akkurat det samme problemet? :p

J er å veldig mye plaga med det samme, spesielt venstre side. Jeg spurte jordmor og det var helt vanlig, ting flytta seg og det kunne være baby som sparka så det ble ømt der...så det er vist normalt, men fy så vondt det er!

Samme her! Hadde det med storebror også, forferdelig vondt!!

Godt jeg fant denne tråden :dance008
Har begynt å få temmelig vondt på høyre ribben, og det spesielt når jeg ligger eller sitter....
Babyen ligger på høyre side også, så mulig hun presser litt på noe der.

Hjelper en del å ta av bh'en faktisk, så må nok snart investere i noen nye som er litt mer comfy :confused005

Har det på nøyaktig samme måte! Særlig venstre siden er helt pyton! Sportsbh funker heller ikke.. Får vondt også uten bh dersom jeg sitter med armen høyt lenge eller noe sånt... Utrolig irriterende! Har og tenkt på å finne ny bh, men må en tur på Change for er omtrent bare der de har ålreite bh'er etter hva jeg har erfart.. :( ellers så kaster jeg den av meg så fort jeg kan og går mest mulig uten! :)

Tror det kan være at bh er blitt for trange rundt + at ting kanskje har flyttet seg, og når bh er stram rundt så "presser" den jo rundt ribbeina.. Samtidig er det jo et problem om den er for slakk rundt og da - da får man vondt i skuldrene.. Iaf jeg :p

Hos meg så hjelper det å ligge, blir mindre press da ;) føler når jeg sitter for mye så presses innvollene/tarmene ribbeina utover pga liten plass, babyen tar sin plass og dytter alt annet vekk her :P

Nå har jeg vondt på begge sider ved de nederste ribbena. Det brenner skikkelig bare jeg stryker over. :( det er litt under der BH sitter, men jeg har nå gått over til blondebh uten spiler, ser ut som en sportsbh i fasong uten å være like stram. Det hjelper litt på..

Så godt å lese denne tråden... Jeg også har dette på venstre side, og min vante tro så tenker jeg *brystkreft*! Men ser igrunn ut som det er helt vanlig jo:)

Er desverre klinkende normalt har jeg intrykk av. Hvartfall jo lengere ut i graviditeten man kommer. Hehe

Jeg har hatt vondt i ribbeina noen uker nå, og når jeg var på 3D på fredag spurte plutselig legen om jeg ikke hadde veldig vondt i ribbeina på høyre side.
Jeg forklarte at jeg har en del vondt der og da sa han at det var jo ikke rart.
Babyen ligger med beina rett opp i mine høyre ribbein og sparker ganske bra uten polstring fra morkaken.
Han forklarte at han hadde opplevd ved et par anledninger at gravide faktisk hadde bristet ribbein pga kraftige spark mot ribbena. Haha:confused013.

Etterhvert nå så blir det jo mye trangere der inne, så får håpe det roer seg litt.
Ikke veldig behagelig...:notworthy

Jeg har hatt vondt i ribbeina noen uker nå, og når jeg var på 3D på fredag spurte plutselig legen om jeg ikke hadde veldig vondt i ribbeina på høyre side.
Jeg forklarte at jeg har en del vondt der og da sa han at det var jo ikke rart.
Babyen ligger med beina rett opp i mine høyre ribbein og sparker ganske bra uten polstring fra morkaken.
Han forklarte at han hadde opplevd ved et par anledninger at gravide faktisk hadde bristet ribbein pga kraftige spark mot ribbena. Haha:confused013.

Etterhvert nå så blir det jo mye trangere der inne, så får håpe det roer seg litt.
Ikke veldig behagelig...:notworthy
Oi! Viste ikke at de kunne sparke så hardt at de kan briste ribbein, ikke rart det er vondt da!

Jeg får også vondt noen ganger ved høyre ribbein når jeg ligger på venstre side. Det føles som om innvoldene mine presses opp mot ribbeinet, men det hjelper når jeg strekker armen opp over hodet.
b13e436bae6d4a83a2f7ad4d567ed1a2.ashx

Når man ser dette bildet så skjønner man at det blir trangt:smiley-ashamed004

Haha! Akkurat som jeg ligger det, med arma over hodet:p Ikke alltid det hjelper heller, så da bygger jeg opp en haug puter og halveis sitter.. Ikke rart vi har vondt nei! Jenta mi ligger på tvers med føttene godt planta i høyre ribbein:-/

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har sååååå vondt i ribbena , holder på å bli gal....:smiley-angry017

Da er jeg vel heldig da at hun ikke sparker i ribbeina mine, selv om blæren er ikke en behagelig plass det heller da...
Jeg kjente tidligere da at jeg fikk vondt i ribbeina når jeg spiste, med at magesekken låg prest under, men nå ser det ut som den har kommet seg på fremsiden av ribbeina mine..

Back
Topp