Sårt tannkjøtt?

MiniSpire

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Er det normalt at tannkjøttet blir sårt når man er gravid? Er nesten vondt og pusse tennene og når jeg bruker tanntråd så er det grisevondt når den treffer tannkjøttet. Blør veldig fort fra det også. Har vel hatt det slik den siste uka nå.. Jeg kan ikke huske jeg var plaget med det sist jeg var gravid.. Noen som vet? :)

helt normalt... Jeg sliter med verdens største hvitsår. Gjorde det sist gang også... Skikkelig vondt!

Åh det var godt det var normalt da, håper det gir seg etterhvert da :) Eller er det sånn som kan vare hele svangerskapet?

Jeg hadde det de første ukene med sårt og vondt tannkjøtt, men hos meg er det gått over (foreløbig). Men synes å huske sist at det kan komme og gå litt.

Da får jeg bare håpe på at det forsvinner :)

Hei, det er noe som heter svangerskapsbetinget tannkjøttbetennelse. Vanlig at gravide har det, men med en gang de har født, er det over igjen. Selvom det gjør vondt og blør, må det pusses. (Jeg hadde ikke vondt, men blødde fra tannkjøttet forrige gang).
Det er også lurt å ta en tur til tannlegen på slutten av graviditeten eller etter at man har født. :)

Mener jeg har hørt at det er vanlig at gravide har hovent tannkjøtt, så stemmer sikkert at det er lettere å blø osv også.. Jeg har ikke merket noe til det ennå, men har ikke det de andre gangene heller, så er nok individuelt som alt annet også :)

Det er ganske så normalt av tannkjøttet blir mer følsomt. Sist kunne jeg ikke pusse tennene uten at jeg begynte å blø. Er ikke så ille enda, heldigvis, men merker det om jeg pusser tennene litt lenge. Har av alle ting fått dilla på tannkremen jeg bruker, så jeg pusser så lenge det går :p

Har også fått sårt tannkjøtt, blør når jeg pusser. ;)

Back
Topp